تعطیلی ۲۷ مرکز متخلف در استان کرمان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از تعطیلی ۲۷ مرکز متخلف در استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مینا قاضی زاده غذای سالم را یکی از ارکان سلامت جامعه دانست و گفت: با عنایت به افزایش مصرف محصولات و فرآوردهای خام دامی در ایام نوروز و همچنین اهمیت سلامت هم استانی ها و مسافران نوروزی طرح تشدید نظارت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه جاری ادامه یافت.

قاضی زاده افزود: در قالب این طرح روزانه ۶۷ اکیپ ثابت و سیار در دو شیفت کاری از ساعت هشت صبح تا هشت شب بر سلامت استحصال، حمل، بسته بندی و توزیع انواع فرآورده های خام دامی نظارت کردند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این که در طول اجرای طرح تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز، بیش از ۹ هزارمورد بازدید از مجموع شش هزار مرکز مرتبط با فرآوردهای خام دامی استان شامل رستورانها، کشتارگاهها، مراکز بسته بندی، عرضه و فروش فرآورده های خام دامی صورت گرفته است، افزود: سه مرکز متخلف به دادگاه مواد غذایی و چهار مرکز به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و ۲۷ مرکز عرضه و فروش فرآورده خام دامی و رستوران متخلف با حکم قضایی تعطیل شد.

قاضی زاده با بیان اینکه ۲۹ مورد نمونه برداری از فرآوردهای خام دامی مشکوک صورت پذیرفته است، عنوان کرد: بیش از شش تن فرآورده خام دامی فاسد از چرخه مصرف حذف شده است.

وی بیان داشت: در راستای تامین سلامت جامعه با تعداد ۵۱ خودرو عرضه کننده فرآوردهای خام دامی به صورت غیر مجاز، طبق مقررات برخورد شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تشکر از همکاری های خوب مردمی در ایام نوروز اظهار داشت: سامانه پاسخ گویی به شکایات به شماره ۱۵۱۲ و شماره پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ پل های ارتباطی این اداره کل، در اختیار مردم شریف استان است.

901

کد خبر: 920047

وب گردی

وب گردی