بررسی وضعیت مقابله با جذب بانوان در گروه های افراطی

مدیران و کارشناسان جمهوری چچن در نشستی به بررسی روش های مقابله با جذب بانوان و خانواده های جوان در گروهک های افراطی پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر حقوق کودکان در جمهوری چچن به طور مشترک با تالار اجتماعی این جمهوری و سازمان غیر انتفاعی اجتماعی «بانوان در راه توسعه» برگزار کنندگان برنامه مسئله جذب بانوان در گروههای افراطی گرایانه بودند.

لیبکان بازایف مدیر سازمان غیرانتفاعی اجتماعی «بانوان در راه توسعه» ریاست نشست را بر عهده داشت.

لیلا عیوبوا رئیس جنبش اجتماعی بین منطقه ای «دیالوگ»، اسلام سعیداف، اسلام خطویف، رجل سیاسی، نمایندگان، کارشناسان، متخصصان از سازمانهای دولتی، اجتماعی و سازمان¬های حفظ حقوق جمهوری چچن از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند.

لیلکان بازایف در سخنرانی خود از مشکلاتی که در سال های اخیر جامعه با آن روبرو بوده است، سخن به میان آورد. در این نشست کارشناسان به طور جدی به بررسی مسائل ضروری مورد نظر پرداختند. شرکت کنندگان در این نشست به مسائل تحقق طرح اقدامات مشترک کارگروه مبارزه با جذب بانوان در ارتکاب به اقدامات غیرقانونی توسط گروه¬های رادیکال و افراطی پرداختند. مسئله اقدامات در راستای جلوگیری از گرایش و جذب جوانان در گروه¬های افراطی نیز از جمله موارد مطرح و مورد بررسی در این نشست بود.

در این نشست بر ضرورت ادامه فعالیت پیشگیرانه در حوزه جوانان و زوج¬های جوان تاکید شد. در این نشست علاوه بر این، ضرورت ایجاد شرایط تحصیل و آموزش، استراحت و تفریح برای بانوان جوان مطابق با اصول و موازین دینی و فرهنگی توسط کارشناسان و متخصصین مورد تاکید قرار گرفت.

مسئله تربیت و پرورش متخصصین کارآمد در حوزه فعالیت پیشگیرانه مرتبط با موضع زوج های جوان نیز از جمله موارد مطرح و مورد تاکید در این نشست بود.

503

کد خبر: 920152

وب گردی

وب گردی