ایران از دولت‌های اسلامی در برابر تروریسم حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه از حوادث ۱۷ سال گذشته در منطقه درس نگرفته‌اند، گفت: حمله اخیر امریکا و چند کشور غربی به سوریه بر خلاف اصول بین‌المللی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلام، با تبریک عید مبعث به همه مسلمانان، گفت: امروز، جهان و منطقه ما از نبود اخلاق در رنج است و همه بحران‌های سیاسی، نظامی و امنیتی ریشه در بحران اخلاقی دارند.

روحانی حمله اخیر امریکا و چند کشور غربی به سوریه را بر خلاف اصول بین‌المللی خواند و افزود: در حالی که گروهی از طرف سازمان ملل مأمور می‌شوند تا اتهام کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، به بهانه‌های واهی به یک کشور مستقل که دارای حکومت و مردمی آگاه و تمدنی دیرینه است، حمله می شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه از حوادث 17 سال گذشته در منطقه درس نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تجاوزات آمریکا در افغانستان، عراق و لیبی، نتیجه‌ای جز نابودی، ویرانی و کشتار نداشته است.

روحانی هدف آمریکایی‌ها از این تجاوزات را توجیه حضور خود در منطقه دانست و افزود: آنها از اینکه تروریست‌های مورد حمایت‌شان در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند، بنابراین به انواع تجاوزها دست می‌زنند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ایران همچون گذشته حامی مظلومان منطقه و جهان خواهد بود و در مقابل درخواست هر دولت اسلامی برای مبارزه با تروریسم، حمایت خود را دریغ نخواهد کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت مردم، همه توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران را خنثی کرده است، افزود: دشمنان اخیراً درصدد بودند که مردم را از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه و اطمینان مردم را به آینده اقتصادی کشور مخدوش کنند، اما دولت با طراحی و اقدامات خود در مقابل آنها پیش‌دستی و مقابله کرد.

رئیس‌جمهور گفت: با صراحت به ملت ایران می‌گویم دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و همچنین در خصوص فعالیت هسته‌ای، از هر زمان دیگری آماده‌تر است و هر گونه توطئه دشمن را در نطفه خنثی خواهد کرد.

روحانی با تشکر از وحدت و یگانگی قوا و همه نهادها و رسانه‌ها در ساماندهی اقتصاد کشور و مقابله با توطئه اخیر، تأکید کرد: همواره حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مددکار دولت و ملت بوده و خواهد بود.

302

کد خبر: 931790

وب گردی

وب گردی