سامانه بارشی مهمان شرق کشور می شود

با حرکت شرق سوی سامانه بارشی فعال بر روی کشور، تا پنج‌شنبه 30 فروردین 1397 در مناطقی از کشور بارش باران و برف، گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در کشور، سه‌شنبه 1397/1/28 در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، جنوب، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع شمال‌شرق، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی برف پیش‌بینی‌ کرد.

و ی افزود: در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق، و جنوب‌شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب‌شرق و شرق با گردوخاک همراه خواهد بود.

وظیفه با توجه به کاهش شدت فعالیت سامانه از امروز ، چهارشنبه 1397/1/ 29 گفت: ولی هم‌چنان در برخی مناطق نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال‌غرب کشور در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت را خواهیم داشت و شدت بارش در مناطقی از سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از جنوب یزد می‌باشد و در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان‌های شمالی و رضوی نیز بارش به صورت باران و برف پیش‌بینی شده است.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا فعالیت این سامانه در مناطق شرقی هم‌چنان ادامه داشته و در برخی مناطق شرقی کشور باعث رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وظیفه با اشاره به روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور از امروز تا جمعه 1397/1/31، گفت: در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل این افزایش دما بین 8 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در خاتمه گفت:تا روز پنج‌شنبه، خلیج‌فارس و تنگه هرمز را به سبب وزش باد شدید، مواج پیش‌بینی می شود.

705

کد خبر: 932967

وب گردی

وب گردی