توسعه استان نیازمند خروج مدیران کم کار از دایره فعالی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر می خواهیم رونق سرمایه گذاری در استان به معنی واقعی شکل بگیرد باید مدیران کم کار از دایره فعالیت خارج شوند، گفت: دستگاه های پیشران اقتصادی و به تبع آن سایر دستگاه ها باید در جذب سرمایه گذار برای پروژه های جدید در حوزه های مختلف با دستورکارهای منظم و مرتب عمل کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: تعاملات و ارتباطات بیشتری باید در حوزه گردشگری استان انجام شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دبیرخانه شورای گفتگوی استان هنوز در مدار گردش وظایف اصلی خود قرار نگرفته است، افزود: تنها شورایی که پارلمان بخش خصوصی است و نمایندگان هر سه قوه باید در آن حضور داشته باشند شورای گفتگو است که این مهم جایگاه بسیار باارزش این شورا را می رساند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسائل و مشکلات مربوط به شورا باید توسط دبیرخانه به صحن شورا ارائه و از طرح مسائل فالبداهه ای که کارشناسی آن در دبیرخانه بررسی نشده پرهیز شود.

برگزاری اولین اجلاس منطقه ای شرق کشور در بیرجند

وی با اشاره به اینکه باید در بحث گردشگری بررسی کارشناسانه عمیق و دقیق انجام شود، گفت: پیشنهاد برگزاری اولین اجلاس منطقه ای شرق کشور در شهرستان بیرجند را ارائه کرده ایم که امیدواریم در صورت موافقت این مهم نیز محقق شود.

وی با اشاره به اینکه حداکثر توان منطقه باید در راستای گسترش و تجهیز ورود گردشگر و ارائه خدمات مناسب به او به کار گرفته شود، بیان کرد: گردشگران خارجی به آداب، سنن و اعتقادات مردم احترام می گذارند لذا باید زیرساخت های فکری و فرهنگی را در استان تقویت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ریسک پذیری و شجاعت مدیران در مدیریت از نکات اصلی و قابل توجه در استان است، افزود: مدیریت زمانی مفهوم پیدا می کند که مدیران به معنی واقعی به دنبال حل مسائل باشند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با حداقل نرخ ۱۸ درصد از محل رونق تولید و به صورت مستقیم به استان پرداخت شده است، گفت: تکلیف طرح های نیمه تمام، تعطیل و راکد در استان باید هرچه سریع تر مشخص شود.

لزوم ایجاد ردیف اعتباری در حوزه سرمایه گذاری استان

مروج الشریعه با بیان اینکه مدیران دولتی باید عزم و همت بیشتری داشته باشند و به جای مچ گیری باید با نیت حل مشکلات به صورت راهبردی وارد کار شوند، عنوان کرد: متاسفانه در قانون بودجه سال ۹۷ اعتبارات حوزه سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی تنها یک سوم سال قبل پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه، اشتغال، رونق و کاهش نرخ بیکاری استان در گرو ردیف اعتباری در حوزه سرمایه گذاری است، بیان کرد: در سال گذشته موفق ترین دستگاه در بخش سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: علی رغم اینکه تخصیص های اعتباری به استان کم و به مرور انجام می شود اما تکلیف سرمایه گذاران را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی دقیق بتوانیم بیشتر به موضوع گردشگری به ویژه در مرکز استان باتوجه به سبقه تاریخی که دارد، بپردازیم، اظهار داشت: خوشبختانه در نوروز امسال یک میلیون و ۵۵۵ هزار گردشگر وارد استان شده است که نشان از پتانسیل بسیار بالای استان دارد.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه اولویت اول استان در حوزه گردشری تامین زیرساخت ها نیست بلکه اصل شاخص جذب است، افزود: کلی گویی جواب مناسبی نیست لذا مدیران باید از کلام های کلی گویی پرهیز کنند.

توسعه استان نیازمند خروج مدیران کم کار از دایره فعالیت

وی بیان کرد: متاسفانه در مدیریت کردن دچار مشکل هستیم و اگر امروز منشا آبادانی کشورهای همسایه هستیم به دلیل ضعف مدیریت در کشور خودمان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر می خواهیم رونق سرمایه گذاری در استان به معنی واقعی شکل بگیرد باید مدیران کم کار از دایره فعالیت خارج شوند، گفت: دستگاه های پیشران اقتصادی و به تبع آن سایر دستگاه ها باید در جذب سرمایه گذار برای پروژه های جدید در حوزه های مختلف با دستورکارهای منظم و مرتب عمل کنند.

وی ادامه داد: به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده ایم برای استان هایی که از مبادی صادراتی دور هستند با توجه به گران بودن هزینه های حمل و نقل برای برخی تولیداتی که بازار صادراتی خوبی دارند ۱۵، ۲۵ یا ۳۵ درصد هزینه حمل و نقل از محل اعتبارات استانی کمک شود.

کد خبر: 933299

وب گردی

وب گردی