هفته فرهنگی اصفهان و مسئولیتی که به عهده مردم است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و نقشی که مردم این شهر در اجرای آن دارند گفت: رویکردها و مشارکت مردمی در این زمینه منجر به آن می شود تا مردم توجه شان نسبت به پتاسنیل های موجود در محلات بیشتر شده و برای کمک در شهر هر اقدامی انجام دهند و به همین دلیل هزینه ها برای برگزاری این برنامه ها کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، هفته فرهنگی اصفهان به منظور معرفی استان اصفهان از لحاظ جاذبه های فرهنگی و تاریخی در قالب 62 برنامه از سوم تا نهم اردیبهشت در اصفهان در حال برگزاری است.

سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری به نام روز اصفهان نام نهاده شده و این هفته به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.

شهر اصفهان که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن نام برده می شود بنابر روایت ها و یادداشت ها در چهار دوره مختلف اشکانی، ساسانی، سلجوقی و صفویه به عنوان پایتخت برگزیده شده و از نظر سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار داشته است.

علیرضا نصر اصفهانی در رابطه با هفته فرهنگ در شهر اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: همزمان با سالروز ولادت شیخ بهایی به مدت یک هفته حدود 10 سال است که در اردیبهشت ماه هفته فرهنگ در این شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که شیخ بهایی خدمات ارزشمندی در شهر اصفهان از خود به جای گذاشته است، ادامه داد: هفته فرهنگی این شهر همه ساله با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و با هدف تجلیل از هنرمندان در این ایام و آشکار ساختن توانمندی ها و دارایی های اصفهان برگزار می شود تا مردم بیشتر پتانسیل های موجود در شهر اصفهان بینند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: واقعیت آن است که هنوز اصفهان برای شهروندان به آن صورتی که باید شناسانده نشده و باتوجه به این موضوع که جایگاه جهانی دارد باید در قدم اول به شهروندان و سپس به شهرها، استان ها و کشورهای دیگر معرفی شود، به همین منظور برگزاری این هفته منجر می شود تا جایگاه و در حقیقت مواریثی که از گذشته در اصفهان به جای مانده بیشتر به سمع و نظر مردم ایران و حتی خارج از کشور برسد.

نصراصفهانی با اشاره به جذب بالای توریست در اصفهان، تصریح کرد: روز به روز تعداد گردشگر در شهر اصفهان افزایش یافته و این موضوع نشان دهنده آن است که این گونه برنامه ها می تواند تاثیرات بسیار خوبی برای جذب گردشگر داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه هایی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین امور بین الملل در محور فرهنگی چهار باغ عباسی و همچنین در مناطق 15 گانه شهرداری حول حوزه های های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه هایی در حال انجام است.

نصراصفهانی با بیان این که برگزاری این برنامه در این هفته حُسن هایی دارد، گفت: رویکرد ها و مشارکت مردمی در این زمینه منجر به آن می شود تا مردم با مشارکت خود در این برنامه ها توجه شان نسبت به پتاسنیل های موجود در محلات بیشتر شده و همچنین مردم برای کمک در شهر هر اقدامی انجام می دهند و به همین دلیل هزینه ها برای برگزاری این برنامه ها به شدت کاهش می یابد.

وی با تاکید بر این که کاهش هزینه ها یکی از ویژگی های برجسته برگزاری هفته فرهنگ در اصفهان است، گفت: با توجه به این موضوع مقداری ترددها در سطح شهر کاهش یافته است به آن معنا که با تمرکز بر یک سری از برنامه ها می توان مردم را از گوشه و کنار این مناطق به مرکز شهر دعوت کرده و در کنار آن ها از برنامه های هفته اصفهان استفاده کرد.

901/900

کد خبر: 934922

وب گردی

وب گردی