مردم افغانستان فیلم  ایرانی نمی بینند

مسئول غرفه کشور افغانستان در جشنواره جهانی فیلم فجر، با بیان اینکه مردم افغانستان فیلم های ایرانی را نمی بینند گفت: کشور افغانستان به همکاری مشترک با سایر کشورها در تولید فیلم نیازمند است.

حبیب الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز اظهار کرد: سالهاست به عنوان نماینده کشور افغانستان در بخش بازار فلیلم فجر شرکت دارم البته اوایل مسئولیت پخش فیلم ها، توسط تیم جوانان افغانستان انجام می شد.

وی با بیان اینکه به تازگی جشنواره ای در افغانستان برگزار شده گفت: این جشنواره طی شرایط دشواری در سه دوره برگزار شده که اغلب آثار آن تولیدات مشترک افغانستان با سایر کشورها بود.

مسئول غرفه کشور افغانستان ادامه داد: جشنواره فیلم افغانستان فراخوانی برای فیلمسازان جوان از میان جوانان افغانستان و سایر کشورها در بخش مستند، صادر شد.

محمدی درباره تولید فیلم های مشترک اظهار کرد: ایده ساخت فیلم مشترک بسیار خوب است البته یکی از دوستان افغانستانی در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلم می ساخت که دستیاران فیلم افغانستانی بودند و فیلمبرداران و عوامل دیگر این فیلم ایرانی بودند که چندان همکاری مشترک در تولید فیلم نبود.

مسئول غرفه کشور افغانستان اضافه کرد: در صورتی که سرمایه گذار یک فیلم افغانستانی و فیلمبردار ایرانی بود این همکاری زیباتر بود.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان به همکاری مشترک با سایر کشورها در تولید فیلم نیازمند است، بیان کرد: فیلم «نامه به رئیس جمهور» را دیدم که یک همکاری مشترک میان ایران و افغانستان است و بخش بازار فیلم درباره همکاری مشترک میان کشورها و تولید فیلم بسیار حائز اهمیت است زیرا افغانستان به هنر فیلم نیاز دارد زیرا همان طور که کشور به کتاب برای تبیین تاریخ و فرهنگ نیازمند است، سینما برای حل معضلات اجتماعی و پی ریزی فرهنگ لازم است.

محمدی اضافه کرد: فیلم «نامه به رئیس جمهور» در مورد مشکلات مربوط به کشور افغانستان است که مشکلات به حدی در افغانستان سخت است که از طریق نامه به دست رئیس جمهور می‌رسد و اینکه از دست رئیس جمهور نیز در این زمینه کاری ساخته نیست.

وی درباره جدایی بخش ملی جشنواره فیلم فجر با قسمت جهانی آن ابراز خوشحالی کرد و گفت: از زمانی جشنواره بین‌المللی از جشنوارة ملی جدا شده، تمرکز بر روی کیفیت آثار افزایش پیدا کرده است ضمنا برگزاری آن از نظم و ترتیب بسیار خوبی برخودار است.

مسئول غرفه کشور افغانستان درباره استقبال از آثار سینمای ایران در افغانستان اظهار کرد: فیلم‌های ایرانی چندان در افغانستان اکران نمی‌شود زیرا مردم افغانستان به دلیل برخورد نامناسب ایرانیان با مهاجران افغان و تبلیغات منفی در رابطه با مردم این کشور، چندان به تماشای فیلم‌های ایرانی علاقمند نیستند.

502

کد خبر: 935122

وب گردی

وب گردی