فرو پاشی ائتلاف مخالفان سوری

دبیر کنگره سوچی می گوید ائتلاف مخالفان سوری به هم خورده است.

به گزارش ایسکانیوز، میس کریدی پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: دلیل کناره گیری برخی اعضای این ائتلاف، کاهش حمایت خارجی است.
وی اظهارداشت: آخرین افرادی که از ائتلاف مخالفان سوری استعفا کردند عضو اخوان المسلمین و مورد حمایت قطر بودند.
کریدی اضافه کرد: ائتلافی که خاستگاه هیات مذاکره کننده مخالفان بود تمام شد و هیاتی که در ریاض تشکیل شد دیگر وجود خارجی ندارد.
وی دراین رابطه افزود:افرادی که از این ائتلاف کناره گیری کردند وزنه ای به شمار نمی روند زیرا 'جورج صبرا' از جبهه النصره حمایت می کرد و 'خالد خوجه نیز عامل سازمان اطلاعات انگلیس بود.
دبیرکنگره سوچی اظهار داشت: برای تقویت نقش کنگره سوچی و نتیجه بخش شدن آن تلاش می شود ولی برخی مخالفان از شرکت کنندگان در این کنگره خواسته اند که در هیچ گفت و گویی شرکت نکنند.
کریدی اضافه کرد: افرادی که از ائتلاف مخالفان کناره گیری کرده اند نماینده برخی کشورها بودند و نه نماینده ملت سوریه .زیرا مخالفانی که برای خود احترام قائل هستند نباید اجازه سلب اختیار خود را به دیگران حتی کشورهای دوست خود بدهند.
وی اظهارداشت: 'استفان دی میستورا' نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، همواره فکر می کرد که تروریست ها پیروز می شوند و اکنون او یک ورشکسته سیاسی است که تلاش می کند بر روسیه فشار دیپلماتیک وارد کند.
کریدی خواستار جایگزینی جایگزینی شخص دیگری با دی میستورا شد زیرا وی پایبند به الزامات محور کشورهای خلیج فارس بود.
کنگره سوچی 9 و 10 بهمن ماه 96 به مدت دو روز با حضور حدود یکهزار و 500 نفر از اقشار مختلف سوریه از جمله هیات دولت و معارضان سوری در روسیه برگزار شد.
توافق در خصوص برگزاری کنفرانس مزبور در جریان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در آذر ماه 1396 در سوچی به دست آمد.
روز چهارشنبه گذشته 'سهیر الاتاسی'، 'جورج صبرا' و 'خالد خوجه' از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه استعفا کردند.
این افراد ناهماهنگی، ناکارآمودی، عدم استقلال و اتهام زنی اعضاء به یکدیگر را از دلایل کناره گیری خود از ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند.

کد خبر: 935330

وب گردی

وب گردی