برگزاری نشست رئیس فدراسیون والیبال با رئیس فدراسیون جهانی

رئیس فدراسیون والیبال در سفر به لوزان سوئیس با رئیس فدراسیون جهانی دیدار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سعید درخشنده درباره نشست لیگ ملت‌های والیبال در لوزان سوئیس، اظهار داشت: قبل از برگزاری نشست لیگ ملت‌های والیبال، ضیایی به درخواست رئیس فدراسیون جهانی برای نخستین بار دیداری با «آری گراسا» داشت که به مدت دو ساعت طول کشید.

وی درباره محورهای این نشست گفت: مهمترین محور این مذاکرات نحوه دریافت طلب‌های ایران از فدراسیون جهانی بود که به دلیل حضور در لیگ جهانی سال‌های قبل و کسب عناوین مختلف از سوی بازیکنان، باید به ایران پرداخت شود.

مدیر رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال ادامه داد: همچنین در این نشست، درخواست ایران برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان سال 2019 مطرح شد و درخواست رسمی و کتبی این موضوع نیز امروز برای فدراسیون جهانی ارسال و در نشست هفته آینده هیئت رئیسه در مصر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

وی به اهمیت حضور خانواده‌ها در سالن‌های والیبال از منظر فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: در این نشست درباره حضور بانوان در سالن 12 هزار نفری در هفته پنجم دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال نیز صحبت شد و ضیایی برنامه‌های فدراسیون برای حضور بانوان از جمله اختصاص جایگاه خاص برای آنان در سالن را تشریح کرد.

درخشنده در ادامه به نشست لیگ ملت‌های والیبال در ادامه این سفر اشاره کرد و گفت: «آری گراسا»، رئیس فدراسیون جهانی والیبال در این نشست با یادآوری تغییرات کلی لیگ ملت‌های والیبال به رعایت این موارد تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای استقبال بیشتر مردم از این مسابقات شد.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست با استفاده از داده‌های آماری به کارایی سیستم ویدیو چک اشاره و به ادامه استفاده از این سیستم در مسابقات تأکید شد.

درخشنده به نقل از رئیس فدراسیون والیبال یادآور شد که این رشته ورزشی تنها ورزش جهان است که برای خانواده‌ها هیچ مشکلی ندارد، زیرا در آن جنگ و درگیری وجود ندارد.

وی گفت: در نشست لیگ ملت‌های والیبال همچنین به ترانسفر بازیکن در والیبال اشاره شد که براساس داده‌های آماری آمریکا، برزیل و صربستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ترانسفر بازیکن در جهان را در اختیار دارند.

درخشنده درخواست ایران برای میزبانی دو هفته از دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در سال‌های 2019 و 2020 را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست دانست و گفت: همچنین میزبانی مرحله نهایی سه دوره این رقابت‌ها (2019 تا 2021) به آمریکا واگذار شد.

مدیر رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال در پایان گفت: ضیایی به صورت رسمی از آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در ایران، ملاقات با مسئولان ورزش کشورمان و تماشای دیدارهای هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال سال 2018 در سالن 12 هزار نفری تهران نیز دعوت کرد.

602

کد خبر: 936213

وب گردی

وب گردی