کتاب کوچکترین نویسنده ایران رونمایی شد

کتاب «آشی که سنجاب برای گرگ پخت» نوشته سید راستین فیاضی، کودک 7 ساله ایرانی در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، نسرین بابایی مدیر عامل موسسه آفتاب اندیشه، گفت: کتاب «آشی که سنجاب برای گرگ پخت» سال گذشته در مسابقات داستان نویسی منطقه یک آموزش و پرورش تهران در بین مقاطع ابتدایی، مقام اول را بدست آورد.

وی افزود: این کتاب با موضوع داستان های تخیلی برای گروه سنی ب، منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

مدیر عامل موسسه آفتاب اندیشه ادامه داد: تصویرگری زیبای این کتاب را محمدرضا میرشاه ولد، طراح شناخته شده کشور بر عهده داشت و با انتشار این کتاب، فیاضی به عنوان خردسال ترین نویسنده کشور را به خود اختصاص داد.

بابایی خاطرنشان کرد: پیش از این کودکان دیگری توانستند در سنین پایین کتاب چاپ کنند ولی سید راستین هشت ساله، که این قصه را در 7 سالگی نوشته است توانست سن کوچکترین نویسنده ایران را پایین بیاورد.

وی از تلاش برای ثبت نام فیاضی در فهرست کتابهای رکورد به عنوان خردسال ترین نویسنده، خبر داد.

سید راستین فیاضی نویسنده کوچک، درباره جزئیات داستان کتاب گفت: داستان از آنجا شروع می شود که سنجاب به دلیل باران شدیدی که در جنگل می بارد گرفتار گرگ می شود و برای فرار از دست گرگ فکری به ذهنش می رسد و عاقبت قصه، دوستی میان دو حیوان اهلی و درنده با همدیگر در جنگل است.

وی افزود: روزانه ساعت ها کتاب می خواند و از هر فرصتی برای کتابخوانی استفاده می کند و متن های زیادی از کتابها را در حافظه خود دارد.

براساس این خبر،«آشی که سنجاب برای گرگ پخت» در 16صفحه رنگی و چاپ اول آن در شمارگان هزار نسخه منتشر شده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت 97 با شعار «نه به کتاب نخواندن» در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان است.

502

کد خبر: 947902

وب گردی

وب گردی