منع حرکت موتور سیکلت در لبنان تا 72 ساعت

به نظر می رسد نقشه جدید معارضان در لبنان بر این باشد تا با سیاه نمایی اوضاع در کشور، برهم زدن امنیت عمومی ،کمرنگ کردن پیروزی حزب الله، کام مردم را از این پیروزی شیرین تلخ کنند. آنها به دنبال گل آلود کردن آب برکه لبنان هستند تا بلکه در این اثنا بتوانند ماهی خود را از نابسامانی ها شکار کنند.

به گزارش ایسکانیوز، بعداز پایان انتخابات پارلمانی لبنان، درگیری هایی در برخی محله های بیروت اتفاق افتاد که برای کنترل بر اوضاع امنیتی، تردد موتور سیکلت در این شهر تا 72 ساعت ممنوع شد.

در همین اثنا، وزیر کشور لبنان به دنبال درگیری‌ها در شهر بیروت با هدف کنترل بر وضعیت امنیتی کشور، تصمیمی مبنی بر منع تردد موتور سیکلت‌ها در این شهر به مدت ۷۲ ساعت بر اساس منافع عمومی و حفظ صلح داخلی گرفت.

موتورسیکلت‌های دستگاه‌های امنیتی، ادارات، نهادهای دولتی، رستوران‌ها، داروخانه‌ها، آژانس‌های خبری، رسانه‌ها، خبرنگاران، عکاسان و شرکت‌های پخش روزنامه و مجله از این برنامه مستثنی هستند.

از سوی دیگر، فرماندهی ارتش لبنان به شهروندان کشورش نسبت به انجام هرگونه اقدامی که امنیت را مختل کند و نیز شلیک هوایی هشدار داد و اعلام کرد که مخالفان و تیراندازان را تعقیب و آن‌ها را بازداشت کرده و به دادگاه ارجاع می‌دهد.

از سوی دیگر، روزنامه "الاخبار" از تماس تلفنی نبیه بری، رئیس پارلمان و سعد حریری، نخست وزیر لبنان برای آرام کردن اوضاع خبر داد.

حریری و حزب الله لبنان از دستگاه‌های امنیتی خواسته‌اند اقداماتی را در قبال آشوب‌گران اتخاذ کنند.

همچنین فیلم‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی درباره حملات افراد مسلح در محله‌های مختلف پایتخت پخش شد که مشخص شد اکثر آن‌ها متعلق به گذشته بود.

به نظر می رسد این اقدامات، نقشه جدید معارضان در لبنان باشد برای سیاه نمایی اوضاع در کشور، برهم زدن اوضاع و امنیت عمومی ،کمرنگ کردن پیروزی حزب الله و تلخ نمودن کام مردم از این پیروزی شیرین است .آنها به دنبال گل آلود کردن آب برکه لبنان هستند تا بلکه در این اثنا بتوانند ماهی خود را از نابسامانی ها شکار کنند.

کد خبر: 947972

وب گردی

وب گردی