آمریکا در پایان بازنده خواهد بود

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ایران از مفاد توافق‌نامه هسته‌ای عدول نخواهد کرد اعلام کرد که بازنده این ماجرا در پایان آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، رجب طیف اردوغان در گفتگو با این شبکه با بیان اینکه به نظر وی ایران از مفاد توافق‌نامه هسته‌ای عدول نخواهد کرد گفت: آمریکا بازنده این ماجرا خواهد بود برای اینکه نتوانست به این توافق‌نامه پایبند بماند. توافق‌نامه‌های بین‌المللی به گونه‌ای نیست که هر وقت خواستید اجرا کنید و هر وقت که خواستید خارج شوید. اگر توافقی امضا شده باید به آن توافق پایبند بمانید. دولت‌ها تغییر می‌کنند اما امضای پای توافق‌نامه به معنای ادامه آنها است.

اردوغان با اشتباه دانستن تصمیم دونالد ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای افزود: هم اکنون مشکل اقتصادی نه تنها در مناطق خاص بلکه در همه نقاط جهان وجود دارد. ترکیه نیز از این مساله متاثر خواهد شد. ممکن است که آمریکا از این مساله سود کند، اما بسیاری از کشورها متضرر خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس نیز گفت: ترامپ با انجام این کار در پی حل کدام مساله است؟ آیا می‌خواهد به ظن خود با انجام برخی اقدامات مثبت در قبال اسرائیل، دولت این کشور را راضی نگه دارد؟ اگر هدف این باشد اسرائیل از بابت دیگر موارد محکوم خواهد شد.

کد خبر: 948351

وب گردی

وب گردی