چین و ایران روابط خود را همچنان حفظ می کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد علیرغم خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران، پکن و تهران روابط و ارتباطات نزدیک سیاسی و اقتصادی خود را همچنان حفظ خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز 'گنگ شوانگ' روز جمعه در کنفرانس خبری خود در پکن افزود: دو کشور در چارچوب قواعد بین المللی به روابط اقتصادی و سیاسی خود ادامه خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در پاسخ سئوال یکی از خبرنگاران در مورد دیدگاه چین در ارتباط با موشک پرانی رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه گفت: چین از همه طرف ها می خواهد با صبر و بردباری به این موضوع نگاه کنند و صلح و آرامش منطقه را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با اشاره به دیدار آینده سران آمریکا و کره شمالی گفت: چین از پیشرفت مثبت تدارکات ملاقات رهبران کره شمالی و آمریکا استقبال می کند و امیدوار است در این ملاقات نتایج مثبتی به دست آید تا گام مهمی در توسعه روند عاری سازی شبه جزیره از سلاح هسته ای، حل سیاسی مساله شبه جزیره کره و همچنین تحقق صلح و امنیت پایدار در این شبه جزیره برداشته شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد در 12 ژوئن (22 خرداد) با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سنگاپور ملاقات می کند.

301

کد خبر: 948636

وب گردی

وب گردی