ارسال ۳۲ فقره پرونده با صدورکیفرخواست برای حقوق های نجومی

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: ۱۵ فقره از پرونده های مذکور پس از صدور کیفر خواست منتج به صدور رای گردیده و مابقی در حال رسیدگی در دادگاه های تجدید نظر استان تهران است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس پوریانی،رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران گفت: در رابطه با پرونده حقوق‌های نجومی تا به حال ۳۲ فقره پرونده با صدورکیفرخواست به محاکم ارسال شده که از این تعداد تاکنون ۱۵ فقره پرونده منجر به صدور رای شده است.

وی گفت: در رابطه با پرونده حقوق‌های نجومی تا به حال ۳۲ فقره پرونده با صدورکیفرخواست به محاکم ارسال شده که از این تعداد تاکنون ۱۵ فقره پرونده منجر به صدور رای شده است.


این مقام قضایی افزود: ۱۵ فقره از پرونده های مذکور پس از صدور کیفر خواست منتج به صدور رای گردیده و مابقی در حال رسیدگی در دادگاه های تجدید نظر استان تهران است.

وی در خصوص پرونده املاک شهرداری نیز گفت: تاکنون ۱۲ فقره پرونده در این مورد به محاکم تهران ارسال شده است که این پرونده‌ها به مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت ارجاع گردیده است.

این در حالی است که جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده املاک نجومی با اشاره به صدور ۱۸۲ فقره قرار نهایی در این پرونده‌ها، در خصوص نوع قرار‌دادها گفته بود: ۱۲ پرونده منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی شده و ۱۷۰ مورد قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی مبنای دادستان در صدور قرار منع تعقیب را، قرار دادن تفاوت قیمت در زمان واگذاری املاک و قیمت هیأت کارشناسی تعیین شده توسط بازپرس دادسرا اعلام کرده و گفته بود: : ۴۰ نفر از کسانی که قرار منع تعقیب درمورد آن‌ها صادر شده است یا ملکی نگرفته‌اند و یا قرارداد واگذاری املاک فسخ گردیده بود.

دادستان تهران گفته بود: در ۱۳۰ مورد هم با توجه به این‌که بهای واگذاری ملک با قیمت هیأت کارشناسی تفاوت کمی داشت، ثمن معامله متعارف ارزیابی و قصد مجرمانه احراز نشد.

705

کد خبر: 948639

وب گردی

وب گردی