چهارمین حمله پاریس هم کار داعش بود

پلیس فرانسه اعلام کرد: فردی که دیروز (شنبه) با چاقو به شهروندان مرکز پاریس حمله کرد، چچنی تبار و از اعضای گروه تروریستی داعش بود که طی تیراندازی پلیس کشته شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روز گذشته(شنبه) یک تروریست داعشی "الله اکبر" گویان با چاقو، به شهروندان مرکز پاریس حمله کرد.

گزارش ها حاکی از این است که بر اثر این حمله تروریستی 8 نفر زخمی و 2 تن کشته شده اند.

این حمله در نزدیکی محل فعالیت رستوران های این شهر رخ داد و پلیس با شلیک گلوله تروریست مذکور را از پای در آورد.
"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به این حمله گفت: "فرانسه دوباره مجبور شد بهای آزادی را با خون بپردازد."
داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

سازمان مبارزه با تروریسم فرانسه اعلام کرد ضارب حمله شب گذشته پاریس، مردی 29 ساله شهروند فرانسه و متولدچچن، بوده است.

گروه تروریستی داعش از زمان شکل گیری تاکنون نه تنها به فرانسه بلکه به چندین کشور اروپایی دیگر نیز حملاتی را انجام داده است که اولین آنها در شب ۱۳ نوامبر 2015 انجام شد. در این شب، رشته حملات به هم پیوسته ای شامل حمله انتحاری، گروگان گیری، تیراندازی دسته جمعی در مناطق یک، ده و یازده پاریس در اماکنی مانند استادیوم استاد دو فرانس، بلوار ولتر، روبیشا، شمال پاریس و تئاتر بتکلان انجام شد که خونین‌ترین حملات تروریستی تاریخ فرانسه لقب گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۳۰ تن و مصدومیت ۳۶۸ نفر شد.

دومین حمله در۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۶ و در شهر نیس در جریان جشن روز ملی فرانسه انجام شد. فرد مهاجم با یک کامیون به جمعیت حاضر در جشنی که در این شهر جنوبی برگزار شده بود، حمله کرد.

۲۰ آوریل ۲۰۱۷ یک مهاجم مسلح با اسلحه کلاشنیکف سه پلیس را در بلوار شانزلیزه پاریس هدف قرار داد و سومین رعب آور در فرانسه را رقم زد.حمله روز گذشته پاریس چهارمین حمله در سه سال اخیر به شمار می رود.

کد خبر: 948890

وب گردی

وب گردی