برنامه های ویژه برای کاهش آسیب های اجتماعی درمشهد

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با توجه به آسیب خیز بودن شهر مشهد و آمار بالای حاشیه نشینی در این شهر، در صدد هستیم که تعداد مراکز خدمات جامع بهزیستی را در آینده ای نه چندان دور افزایش داده و خدمات مددکاری اجتماعی را نیز در این مناطق ارتقاء دهیم.

به گزارش ایسکانیوز،انوشیروان محسنی بندپی از افزایش مراکز خدمات جامع بهزیستی در نقاط حاشیه ای شهر مشهد برای کاهش آسیب های اجتماعی در سال جاری خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور در شهر مشهد، دو مرکز جامع خدمات بهزیستی در حاشیه این شهر راه اندازی کرده که این مراکز خدمات متعددی را به ساکنان حاشیه نشین ارائه می دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به آسیب خیز بودن شهر مشهد و آمار بالایحاشیه نشینی در این شهر، در صدد هستیم که تعداد مراکز خدمات جامع بهزیستی را در آینده ای نه چندان دور افزایش داده و خدمات مددکاری اجتماعی را نیز در این مناطق ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سامانه ثبت طلاق، برای نخستین بار در شهر مشهد راه اندازی شد و این اقدام کاهش وقوع آمار طلاق به عنوان یکی از معضلات اجتماعی را به دنبال داشت.

محسنی بندپی اضافه کرد: در حال حاضر در مهدهای کودک شهر مشهد به ویژه در مهدهای نقاط حاشیه نشین، روزانه یک وعده غذای گرم به کودکان ارائه می شود.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه میزان رشد حاشیه نشینی در مشهد نسبت به میانگین رشد حاشیه نشینی در کشور نیز بالاتر است، برای توسعه اقدامات کاهش آسیب های اجتماعی در این شهر برنامه ویژه ای داریم.

ارائه خدمات توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی در مراکز جامع بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: مراکز جامع خدمات بهزیستی مراکزی هستند که خدمات جامعی را در حوزه های توانبخشی، پیشگیری و خدمات اجتماعی به مددجویان مراجعه کننده به این مراکز ارائه می دهند.

محسنی بندپی در پایان اضافه کرد: در مراکز جامع خدمات بهزیستی به افراد مراجعه کننده خدمات موثر مددکاری اجتماعی ارائه داده می شود و افزایش این خدمات، به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد.

این در حالیست که پیش از این: قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد در این خصوص گفته بود:بزرگترین معضل شهر مشهد حاشیه نشینی 30 درصد از جمعیت این شهر است که در کل مجاورین که 3.5 میلیون هستند اثر گذاشته است .

خامسی با بیان اینکه مشهد خیلی بزرگ نیست ولی جمعیت زیادی داردگفته بود : مشهد دومین کلان شهر ایران است اما جمعیت آن جمع و جور است و در جایی که شهر تمام می شود این حاشیه نشینی شروع می شود.

او در ادامه بیان کرده بود: مردم معمولا از شهرستان ها ونقاط دور آمدند و در حاشیه شهر مشهد خانه های غیرقانونی ساختند ، بچه هایشان به مدرسه می روند و وضعیت مناسبی ندارند.

شهردار مشهدگفته بود: روش و منشی که تا کنون بوده توانسته است یک بخش هایی از مسایل را حل کند اما به صورت ریشه ای کاری انجام نشده و راهی جز این وجود ندارد که ما خود مردم را توانمند کنیم، اگر مردم توانمند شوند و کار یاد بگیرند و اگر شغل داشته باشند مسایل خود را حل می کنند.

خامسی در پایان ادامه داده بود: حاشیه نشینان از بیکاری به سمت اعتیاد رفته اند، کوچه های بن بست و نداشتن فضای سبز همه باعث شده که این وضعیت موجود به وجود بیاید و ما امیدوار هستیم که در حد توانمان بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل و فصل کنیم.

705

کد خبر: 949100

وب گردی

وب گردی