تولد «کبوترباشی و زرافه های پرنده» در بازار نشر

«کبوترباشی و زرافه های پرنده »جدیدترین اثر مسعود ملکیاری به موضوع تاثیرات آلودگی های شهری بر زندگی  پرندگان  می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز از انتشارات فنی ایران(کتاب های نردبان) مسعود ملکیاری نویسنده کتاب «کبوترباشی و زرافه های پرنده» گفت:« کبوترباشی و زرافه های پرنده، دو داستان موازی را روایت می‌کند. یک عطار مراجعه کنندگانی دارد که هرکدام به بیماری ای مبتلا هستند. این بیماری‌ها زاده زندگی شهری و آلودگی های این فضاست. از سوی دیگر ما شیوه برخورد عطار با پرنده هایی همچون کبوتران را داریم. در پشت بام این مغازه ی عطاری از پرندگان بیمار نگه داری می شود.»

این نویسنده و مترجم افزود:« انواع و اقسام آلودگی های محیطی، نوری و صوتی حیوانات را تهدید می کند. در ساختار شهری ایران و کلان شهرها پرنده ها نیز از این آسیب ها مصون نیستند. آموزش به کودک و نوجوان درباره امری که از چشم دور مانده و بی توجهی به آن سبب زایش بحران شده است، ضروری است»

این منتقد و نویسنده درباره اثر دیگری از خود که به زودی منتشر می شود، گفت:« دردسرهای شهر روشن نام مجموعه ای با هدف آموزش حفظ محیط زیست است . راوی قصه ها، دختری به نام افشون است که شغل او دودکش پاک کنی است. اولین جلد از این مجموعه با نام «آدمهای معمولی یک طبقه » منتشر شده است و دیگر قصه های این مجموعه نیز تا چندی دیگر وارد بازار کتاب می شود.»

این کتاب با روایتی طنز خلق و برای نخستین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

همچنین کتاب «کبوترباشی و زرافه های پرنده» از انتشارات فنی ایران (کتابهای نردبان) با تصویرگری مجید فخار زواره با قیمت ۴ هزار تومان به بازار نشر عرضه شد.

502

کد خبر: 949289

وب گردی

وب گردی