پسماند در شهر تهران وضعیت نابسامانی دارد

عضو سابق شورای شهر تهران گفت :برای زندگی درست در پایتخت و نگهداری و حفظ شهر باید فرهنگ زندگی در شهر را بیاموزیم و در واقع به حقوق و تکالیف شهروندی آشنا و شهر را خانه خود بپنداریم و مهمتر اینکه برای حفظ شهر مسئولیت پذیر باشیم.

مرتضی طلایی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت :شهرداری یک برنامه عملیاتی 5 ساله دارد ، که دارای اولویت های مشخص بوده و برنامه سالانه شورا هم برهمین اساس مشخص می شود.

وی افزود : اولویت های شهر تهران کماکان بافت فرسوده ، حمل و نقل عمومی ،ترافیک ، آلودگی هوا ، نگهداشت شهر ، پسماند و غیره است.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه گفت : پسماند در شهر تهران وضعیت نابسمانی دارد ، به نظر من وضعیت کنونی مخازن زباله باید در اولویت قرار بگیرد و از سطح شهر جمع آوری شود.

طلایی افزود: ازآنجایی که جمع آوری زباله باعث می شود شهری زیباتر داشته باشیم این موضوع باید مورد توجه شهردار جدید پایتخت قرار بگیرد.

وی یادآور شد: برای زندگی درست در پایتخت ؛ نگه داری و حفظ شهر باید فرهنگ زندگی در شهر را بیاموزیم و در واقع به حقوق و تکالیف شهروندی آشنا و شهر را خانه خود بپنداریم و مهمتر اینکه برای حفظ شهر مسئولیت پذیر باشیم.

عضو سابق شورای شهر بیان داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این حوزه با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند در تزریق فرهنگ در دل مردم نفش بسزایی داشته باشد.

مرتضی طلایی گفت: مشکلات عمرانی در شهر تهران دیگر مثل گذشته نیست و کاهش یافته است و در واقع حدود 90 درصد از زیر ساخت های شهر تهران احداث شده و امروز شهرداری تهران باید پروژه های نیمه کاره را به اتمام برساند.

وی در پایان درباره شهردار جدید گفت: شناختی زیادی از آقای افشانی ندارم اما آرزوی موفقیت برای شهردار جدید دارم و امیدوارم خدمات خوبی به شهروندان ارائه بدهد و برای مشکلات شهری راه حلی بیابد.


خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 949311

وب گردی

وب گردی