امرارمعاش مهم ترین انگیزه نخبگان پایان نامه فروش است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکلات اقتصادی را مهم ترین انگیزه نخبگانی دانست که اقدام به پایان نامه فروشی می کنند و گفت: کسانی که اقدام به پایان نامه فروشی می کنند قطعا نخبگانی هستند که دغدغه معاش دارند.

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حمایت از نخبگان در جلوگیری از معضل پایان نامه فروشی گفت: کسانی که اقدام به نوشتن پایان نامه فروشی می کنند قطعا نخبگانی هستند که دغدغه معاش دارند و به نوعی نیازهایشان تامین نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: یکی از مسائل مهم در مجلس برای حمایت از نخبگان ورود به همین موضوع است که ظرفیت های دانشگاهی را کنترل کنیم و بر روی آموزش عالی در پذیرش و شیوه های جذب دانشجو نظارت داشته باشیم و فشاری که مجلس برای جذب هیات علمی و جوانگرایی هیات علمی وارد می آورد در راستای تحقق حمایت از نخبگان است.

فلاحتی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر چند هزار دانش آموخته دوره دکتری بیکار داریم و این معضل یک ایراد جدی در سطح جامعه است که بر نظام آموزش عالی حاکم است و به نظر می رسد که نه تنها مجلس بلکه دولت هم باید دراین زمینه تلاش های متعددی داشته باشد.

وی تصریح کرد:همه این معضلات به بحث اشتغال بر می گردد و تامین اشتغال برای نخبگان دانشگاهی و فارغ التحصیلان دکتری یک مساله مهم در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد که دولت و مجلس به شدت پیگیر این مساله هستند و قطعا با پیگیری و وضع قوانین صحیح بخش عمده ای از مطالبات و مشکلات قشر تحصیلکرده حل خواهد شد.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 950030

وب گردی

وب گردی