عمده مبادلات استان خوزستان با کشورهای اروپایی و چین است

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این که این استان هیچ گونه مبادله و همکاری با کشور آمریکا نداشته گفت: مبادلات و ارتباطمان عمدتا با کشورهای اروپایی و چین است.

سید علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: عمده کشورهایی که در خوزستان سرمایه گذاری، مشارکت یا به نوعی فاینانس تامین کردند کشورهای اروپایی هستند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، ادامه داد: کشورهای اروپایی در حال حاضر هنوز سیاستشان مشخص نشده و مشغول مذاکرات هستند تا برای تداوم حضورشان در برجام تصمیم بگیرند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: آن گونه که اعلام شده فردا مشخص می شود که اروپا چه تصمیمی در رابطه با برجام خواهد گرفت.

بحرینی گفت: امیدواریم با مذاکراتی که صورت می گیرد خللی در ادامه همکاری هایمان با کشورهای اروپایی به وجود نیاید.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این که مبادلات و ارتباطمان عمدتا با کشورهای اروپایی و چین است، تصریح کرد: عمده سرمایه گذاری هایی که کشورهای اروپایی در استان خوزستان انجام می دهند در حوزه های نفت و پتروشیمی است همچنین پروژه های بزرگی مانند فاضلاب و آب کشاورزی در زمینه های مختلف انجام می شود.

وی با بیان این که استان خوزستان هیچ گونه مبادله و همکاری با کشور آمریکا نداشته، گفت: امیدواریم در مذاکراتی که قرار است برگزار شود خللی به استان وارد نشود.

معاون سیاسی استانداری نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان این که ایران سال ها در شرایط سخت تحریم به سر برده، گفت: ما بیش از این تجربه این چنین شرایط را داشته ایم و تحریم های آمریکا برای ما تازگی ندارد و با توجه به ظرفیت هایی که استان خوزستان در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و .. داشته تمهیداتی را از قبل فراهم کرده ایم که می تواند با شرایط مختلف تحریم های آمریکا مقابله کند.

معاون استاندار با بیان این که خروج آمریکا هیچ تاثیری در روند سرمایه گذاری های خارجی در استان نخواهد داشت، گفت: استان دارای ظرفیت های بالایی است، لذا در راستای استفاده از این ظرفیت ها آمادگی هر اتفاقی را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه سرمایه گذاری خارجی با چه کشوری در ارتباط هستید، گفت: با توجه به منطقه آزاد اروند که شامل آبادان و خرمشهر است در موقعیت اقتصادی بسیار خوبی با کشور عراق هستیم و روز به روز سعی در افزایش توسعه این روابط هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با ابراز امیدواری از این که بازارچه های چذابه فعالتر خواهند شد، گفت: با توجه به مناقصات اقتصادی امکان افزایش همکاری با کشور عراق را خواهیم داشت.(متن کامل گفت و گو را اینجا ببینید)

گفتنی است استان خوزستان در سال 95 با جذب سرمایه گذاری ۳۶۹ میلیون دلاری در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

901/900

کد خبر: 950613

وب گردی

وب گردی