پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ به کجا رسید؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت :محل تامین اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ از محل اعتبار بند (ز) تبصره ۱۶ ،قانون بودجه یعنی اعتبار حاصل از یک درصد اعتبارات بانک ها و شرکت های دولتی سود ده و موسسات انتفاعی وابسته به دولت تعیین شد.

علی الهیار ترکمن در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: زمانی که دولت لایحه بودجه ۹۷ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد از سوی دولت درخواست شده بود ،که پاداش پایان خدمت فرهنگیان از طریق صندوق توسعه مالی انجام بگیرد، اما این درخواست از سوی مجلس شورای اسلامی مورد قبول قرار نگرفت.


وی گفت: محل تامین اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ از محل اعتبار بند (ز) تبصره ۱۶ ،قانون بودجه یعنی اعتبار حاصل از یک درصد اعتبارات بانک ها و شرکت های دولتی سود ده و موسسات انتفاعی وابسته به دولت تعیین شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: پیشنهادهایی به سازمان برنامه بودجه مطرح کردیم ،از جمله تمام پول را یکجا پرداخت کنند ؛اما سازوکار تعیین شده در قانون بودجه بر این اساس بود که پول به صورت ماهیانه از سوی خزانه واریز شود.
وی در پایان گفت :معاونت تلاش دارد بستری را فراهم کند که این اعتبارات را به صورت یکجا دریافت کند و به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز کند.
با توجه به حجم اعتبار مورد نیاز که حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان است ،تامین دادن این مقدار پول کار سخت و دشوار است.

خبرنگار: حسین طالبی

۷۰۶

کد خبر: 951468

وب گردی

وب گردی