ماه رمضان در مساجد ژاپن

ماه رمضان در مساجد ژاپن حال و هوای ویژه‌ای دارد و سفره‌های افطاری در آن نیز میزبان مسلمانان و غیرمسلمانان است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از شبکه خبری «نافذه علی العالم»، ماه رمضان در ژاپن با بقیه بخش های مختلف جهان تفاوتی ندارد.

مسلمانان در ژاپن طبق آخرین آمار در سال 2010 میلادی تعدادشان به 185 هزار نفر می رسد و در ماه مبارک رمضان شعائر دینی خود را انجام می دهند و وعده های افطاری و سحری آماده می کنند.

در شهرهای مختلف ژاپن در استقبال از ماه رمضان درهای مساجد به روی مسلمانان و غیر مسلمانان گشوده می شود و سفره های افطاری مسلمانان را به دور هم جمع می کند و این بهترین فرصت برای ژاپنی هایی است که دایم در حال کار هستند.

مسلمانان در سفره های افطاری ماهی، سوشی و سوپ عدس و میگو میل می کنند و بر طبق سنت نبوی در سفره های آنان خرما دیده می شود.

مسلمانان ژاپن در مراسم اقامه نماز، دروس دینی و سخنرانی علماء شرکت می کنند و برخی علما برای سخنرانی از کشورهای مجاور می آیند و دین اسلام را تبلیغ می کنند.

دو قاری مرحوم عبدالباسط و محمد صدیق المنشاوی به دلیل صوت زیبایشان جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان ژاپنی دارند.

مسلمانان بر اساس ماده 20 قانون ژاپن از آزادی دینی برخوردار هستند و همین امر فرصتی دست داد و سال گذشته مسجد «گوتاندا» در این کشور افتتاح شد و در آن 4 امام جماعت ژاپنی برای اولین بار به زبان این کشور سخنرانی می کنند.

مسلمانان ژاپن در طول این سال ها مجبور بودند به مساجد اقلیت های عربی و ترکی بروند و فهم دروس اسلامی برایشان مشکل بود که با این اقدام مشکل حل شد.

بنابر این گزارش، علاوه بر آن مسجد توکیو، مشهورترین و بزرگ ترین مسجد ژاپن نیز سفره های افطاری پهن می کند و به مردم با نژاد و دین های مختلف وعده های افطاری رایگان می دهد.

از سویی دیگر، کشورهای اسلامی نیز در احداث مساجد جدید و مرمت مساجد قدیمی در ژاپن سهیم بوده اند که می توان به کمک کشورهای ترکیه و و امارات اشاره کرد که یک میلیون دلار برای مرمت مساجد قدیمی کمک کردند.

کشور ژاپن به مسلمانان و فرهنگ و دین آنان احترام می گذارد و رستوران های حلال در این کشور وجود دارد که مسلمانان از آن استفاده می کنند.

منبع: شبستان

502

کد خبر: 952287

وب گردی

وب گردی