سپتامبر ماه سرنوشت ساز حل تنش حاشیه خلیج فارس

قرار است در ماه سپتامبر اجلاسی در میان چهار کشور عربی به رهبری عربستان و قطر برای پایان دادن به بحران حاشیه خلیج فارس تشکیل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه قطر در سالروز شروع بحران دوحه و چهار کشور عربیاعلام کرد که اقدامات دیپلماتیک محسوسی در خصوص بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال انجام است و سخنانی در خصوص برگزاری یک نشست میان طرفهای درگیر این بحران در ماه سپتامبر آتی مطرح شده است.

لولو الخاطر در ادامه افزود: ما شاهد فعالیتهای کشور دوست و برادر کویت بودیم و در همین راستا اقداماتی برای برگزاری یک نشست با حضور طرفهای درگیر در ماه سپتامبر صورت گرفته است. اینکه آیا این مسأله صورت خواهد پذیرفت یا خیر به کشورهای محاصره کننده قطر بستگی دارد اما متأسفانه اقدامات آنها در دوره گذشته بیانگر چیز دیگری است.

این مسئول قطری تاکید کرد: دوحه به صورت کامل پیامدهای اقتصادی محاصره را پشت سر گذاشته و منابع واردات خود را گسترش داده است و اگر روابط با کشورهای عربی به حالت خود برگردد این منابع وارداتی هم چنان پابرجا خواهند ماند.

وی نسبت به پیامدهای سیاسی منفی بحران خلیج فارس بر امنیت منطقه ابراز نگرانی کرد.

روز 5 ژوئن 2017 چهار کشور عربی در اقدامی هماهنگ تمامی روابط دیپلماتیک خود با قطر را به اتهام حمایت از تروریسم قطع کردند.

کد خبر: 954091

وب گردی

وب گردی