فراخوان دانشگاه ماربورگ برای جذب دستیار پژوهش در حوزه ایران‌شناسی

مرکز مطالعات خاور نزدیک و خاورمیانۀ دانشگاه فیلیپس ماربورگ در حوزه ایران‌شناسی، به یک دستیار پژوهش نیاز دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشجویان مقطع دکترا می‎‌توانند برای این فرصت شغلی اقدام کنند.

وظایف این دانشجو شامل خدمات دانشگاهی در زمینه تدریس و تحقیقات است، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی وزارت آموزش و تحقیقات فدرال(BMBF) ، به ویژه پروژه پویایی امور مذهبی در موزه و همچنین همکاری در پروژه تحقیقاتی مجموعه‌های حرم شیعه و کلکسیون‌های آن‌ها: حجره‌های هنری، ابزار مربوط به آیین‌های مذهبی و توسعه موزه‌های مدرن از وظایف این دانشجو است. در این تحقیقات استفاده از روش‌های علمی تاریخی، قوم‌نگاری، مطالعات مذهبی یا مطالعات فرهنگی امکان‌پذیر است. دستمزد این دانشجو بر اساس قوانین ایالت هسن پرداخت می‌شود.

همچنین به عنوان بخشی از وظایف تعیین شده، فرصتی برای کار علمی مستقل نیز وجود دارد تا محققان تحقیقات علمی خود را انجام ‌دهند. انتظار می‌رود که محققان از این فرصت برای پیشبرد پروژه تحصیلی خود، به عنوان مثال پیشبرد پروژه دکترا در زمینه مطالعات ایران استفاده کنند.

متقاضیانی که تحصیلات خود را در یکی از رشته‌های مطالعات ایران، مطالعات اسلامی، مطالعات مذهبی و یا رشته‌‌های مرتبط با موضوع تحقیقات به اتمام رسانده باشند، می‌توانند برای اخذ این فرصت شغلی اقدام کنند. همچنین مهارت‌های کافی در زمینه زبان فارسی و توانایی کار در تحقیقات گروهی از پیش‌شرط‌های پذیرش در این دوره است.

دانشگاه ماربورگ به طور فعال با ارائه پیشنهاداتی در آکادمی تحقیقات ماربورگ، اداره بین‌الملل و کار در زمینه آموزش دانشگاه و توسعه منابع انسانی از پیشرفت محققان جوان حمایت می‌کند.

همچنین دانشگاه ماربورگ از متقاضیان زن برای اخذ این فرصت شغلی حمایت می‌کند. این دانشگاه به عنوان دانشگاه دوستدار خانواده شناخته می‌شود. به همین دلیل کاهش زمان کار برای افرادی که فرزند دارند، امکان‌پذیر است. علاوه بر این متقاضیان معلول که صلاحیت علمی کافی داشته باشند، در اولویت قرار می‌گیرند.

503

کد خبر: 954899

وب گردی

وب گردی