ترامپ مایل به بازگشایی سفارت در پیونگ یانگ است

رسانه های آمریکایی در صورت موثر بودن نشست سنگاپور از تمایل رییس جمهوری آمریکا به افتتاح سفارت کشورش در پیونگ یانگ خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه آمریکایی «آکسیوس» در خبری به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با این شرط که مذاکرات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مذاقش خوش بیاید مایل به افتتاح سفارت آمریکا در پیونگ یانگ است.

این رسانه اظهار داشت که ترامپ مایل به بررسی احتمال ایجاد روابط رسمی با کره شمالی و افتتاح سفارت در پیونگ یانگ است.

این رسانه در آستانه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، به نقل از دو منبع مطلع و همچنین یک منبع نزدیک به کاخ سفید، از این «میل و تمایل ترامپ» خبر داده است.

در گزارش آمده است: «به گفته دو منبع مطلع از روند آمادگی برای نشست سنگاپور، (دونالد) ترامپ مایل و آماده است که برقراری روابط رسمی با کره شمالی و حتی به تدریج ایجاد یک سفارت در پیونگ یانگ را بررسی کند».

در ادامه این گزارش، از «یک منبع نزدیک به کاخ سفید» نقل شده است: «همه این موضوعات بستگی به این دارد که او (ترامپ) در عوض به چه چیزی دست می‌یابد. خلع سلاح اتمیِ (کره شمالی) باید انجام شود».

طبق گفته منابع مورد استناد آکسیوس در این گزارش، قطعا برقراری روابط رسمی آمریکا و کره شمالی، یکی از موضوعات بسیاری است که احتمالا در نشست ترامپ و کیم مورد بحث و رایزنی قرار می‌گیرد اما هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و ضرورتا انتظار آن نمی‌رود که از دل دیدار آنها چنین چیزی عملی و شود.

این خبر در حالی منتشر شده که رهبر کره شمالی و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا در حال عزیمت به سنگاپور هستند تا طبق برنامه قبلی سه شنبه ۲۲ خردادماه با هم دیدار کنند.

کد خبر: 955018

وب گردی

وب گردی