جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند باید پژوهش‌محور باشد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی گفت: جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند باید پژوهش‌محور باشد اما به دلیل عدم سازماندهی مناسب، نتوانسته‌ایم در صنایع نفت، پالایش، گاز، انرژی و پتروشیمی با وجود پژوهش در دانشگاه‌ها به ظرفیت‌های مهم در منطقه دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز از خورموج، علی غضنفری در نشست با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج با اشاره به نقش و اهمیت پژوهش در مراکز آموزش عالی، اظهار داشت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور و زمینه‌ساز رشد پایدار و تضمین‌کننده قدرت هر کشور است.

وی با بیان این‌که نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار در جامعه انکارناپذیر است، اضافه کرد: هرچند سرعت رشد تولیدات علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها تا حدودی افزایش چشم‌گیری داشته اما از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتظار می‌رود نقش خود را در تمامی ارکان زندگی نشان دهند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی با اعلام این که توجه به پژوهشگران، منجر به فناوری، رشد اقتصادی و خدمات در جامعه می‌شود، تصریح کرد: باید به سمت پژوهش‌های برویم که بتواند مسیر را برای دانشگاه، صنعت و فرهنگ هموار کند و امروز باید دانشگاه و پژوهش‌گران طوری نقش‌آفرینی کنند که صنعت بتواند از آن به‌درستی بهره‌برداری کند.

غضنفری با بیان این‌که موفقیت امروز جوانان ما در کشور پیشرفتی عظیم و بی‌سابقه است، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم خود را به دنیا نشان دهیم باید مشوق پژوهش‌های واقعی در محیط دانشگاهی آن هم متناسب با شهرستان و استان داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی با بیان این‌که جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند باید پژوهش‌محور باشد، عنوان کرد: به دلیل عدم سازماندهی مناسب، نتوانسته‌ایم در صنایع نفت، پالایش، گاز، انرژی و پتروشیمی با وجود پژوهش در دانشگاه‌ها به ظرفیت‌های مهم در منطقه دست پیدا کنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که بحث پژوهش که نقطه عطفی در دانشگاه است، باید متناسب با شرایط بومی استان و شهرستان شکل گیرد و تقویت شود.

غضنفری تأکید کرد: در دانشگاه‌های استان بوشهر باید رشته‌هایی متناسب با صنعت که می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان دشتی دارای نیروهای توانمندی است اما امکانات مناسبی که بتواند در حوزه اشتغال نقشی داشته باشد، ایجاد نشده که نیاز است به این سمت‌وسو حرکت کرد.


202

کد خبر: 956391

وب گردی

وب گردی