پایان عملیات شناسایی پیکرهای سقوط هواپیما تا دو هفته آینده

معاون امور عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مراحل قانونی شناسایی و تحویل پیکرها گام به گام در حال انجام است، گفت: امیدواریم طی دو هفته آینده این عملیات به اتمام برسد.

عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تاکنون از 66 پیکر حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج 60 پیکر شناسایی شده اند.

وی افزود: پس از شناسایی پیکر جانباختگان این حادثه 46 پیکر به خانواده هایشان تحویل داده شد و 14 پیکر دیگر در هفته جاری تحویل خانواده هایشان داده خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان این که کارهای قانونی برای شناسایی 6 پیکر دیگر در حال انجام است، گفت: بعد از یافتن پیکرها از آنجایی که بی نام و نشان هستند به پزشکی قانونی ارسال می شوند و با آزمایش های DNA که پزشکی قانونی از خانواده هایشان گرفته اند مشخص می شود که این بافت یا قطعه پیدا شده برای کدام پیکر است.

فیلی با بیان این که مراحل قانونی شناسایی و تحویل پیکرها گام به گام در حال انجام است، گفت: امیدواریم طی دو هفته آینده این عملیات به اتمام برسد.

لازم به ذکر است پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 1396، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

سرنشینان این هواپیما دو نیروی امنیتی، دو مهماندار، دو خلبان و همچنین بقیه افراد سرنشین هواپیما مسافران این پرواز بودند؛ اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان به سختی انجام شد.

لازم به ذکر است تاکنون 21 پیکر از پیکرهای جانباختگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج تحویل خانواده هایشان داده شده است.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم حاج سید نقی نشاطی فر ازجانباختگان سانحه هوایی "تهران_یاسوج" امروز یکشنبه، 27 خرداد ماه ساعت ۱۸ در بهشت زهرای شهر دوگنبدان برگزار می شود.

امدادگر هلال احمر از استان‌های مختلف و کوهنوردان محلی در محل سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج" مشغول جستجوی بقایای پیکر جانباختگان این سانحه هوایی هستند.

901/900

کد خبر: 956423

وب گردی

وب گردی