خشم پکن از واشنگتن

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که در صورت اعمال تعرفه های جدید روی کالاهای چینی از سوی آمریکا، پکن اقدامات سختگیرانه ای را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت بازرگانی چین طی بیانیه ای که در وب سایت رسمی آن منتشر شده، اعلام کرد که چین اقداماتی جامع را به منظور ارئه پاسخی محکم به آمریکا، انجام خواهد داد.

این بیانیه تصریح می کند که در صورتی که آمریکا در نهایت عقل خود را از دست بدهد و لیست جدید را منتشر کند طرف چینی مجبور خواهد شد تا اقدامات جامع کمی و کیفی را انجام و پاسخ سختی را در نظر بگیرد.

براساس این بیانیه، چین این تعرفه های بالقوه را به عنوان تهدید قلمداد می کند که با توافقاتی که در جریان گفت وگوهای متعدد به دست آمده است، تناقض دارد.

وزارت امور خارجه چین نیز با صدور بیانیه ای شروع جنگ تجاری از جانب آمریکا را ناسازگار با قوانین جهان مدرن و مضر برای اقتصاد جهانی دانست.

این بیانیه تهدیدات واشنگتن مبنی بروضع عوارض برکالاهای چینی صادر شده را نقض عهد وباج خواهی واشنگتن قلمداد کرده که نه تنها به منافع دو کشور آسیب می رساند بلکه به همه دنیا آسیب می رساند.

بیانیه می افزاید: " انتشار لیست 50 میلیارد دلاری ایالات متحده و تهدید به تهیه فهرست جدید تا سقف 200 میلیارد دلار ظالمانه و خارج از نرم مطلوب بین الملل بوده و موجبات دلسردی وناامیدی جامعه بین المللی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت که او دولت خود دستور به تهیه یک لیست از کالاهای چینی 200 میلیارد دلار می تواند در هزینه های اضافی از 10٪ تحمیل کرده است، در صورتی که اگر چین در ادامه به افزایش هزینه های خود بر روی محصولات آمریکایی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رابرت لایتیزر را به عنوان نماینده تجاری آمریکا انتخاب کرد؛ اقدامی که یک نشانه برای سیاست‌های سفت‌ و سخت‌تر دولت آینده آمریکا درباره چین به شمار می‌آید.

کد خبر: 956911

وب گردی

وب گردی