کشورهای خاورمیانه بزرگترین مشتری سلاح های فرانسوی

وزارت دفاع فرانسه در اطلاعیه ای ضمن اشاره به کاهش فروش سلاح این کشور در سال جاری تاکید کرد کشورهای خاورمیانه بزرگترین خریداران سلاح های فرانسوی به شمار می آیند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، صادرات سلاح کشور فرانسه به دلیل فقدان قابل توجه قراردادهای فروش جنگنده های رافائل کاهش یافته است، این در حالی است که بر اساس اطلاعیه امروز وزارت دفاع فرانسه کشورهای خاورمیانه بزرگترین مشتری های سلاح های فرانسوی می باشند.

وزارت دفاع فرانسه در گزارش سالانه پارلمان این کشور اعلام کرد: ارزش صادرات فرانسه به 6.9 میلیارد یورو (معادل ۸ میلیارد دلار) در مقابل ۱۴ میلیارد یورو در سال گذشته رسیده است و این در حالی است که مبلغ صادرات تسلیحات فرانسه در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ فرانسه اولین توافقات قابل توجه برای خرید جنگنده ‌های رافائل که توسط شرکت «داسو» تولید می‌شود از سوی کشورهای مصر، قطر و هند بود.

اما فرانسه پس از آمریکا و روسیه سومین صادرکننده سلاح در جهان به شمار می رود و در سال جاری ۱۲ فروند جنگنده رافائل به قطر خواهد فروخت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سال ۲۰۱۷ ارزش صادرات نظامی فرانسه 6.9 میلیارد دلار رسید که نزدیک میانگین فروش جنگنده رافائل در سالهای گذشته بود، علاوه بر اینکه بالگرد ها و موشک ها حدود نیمی از درخواست ‌های خارجی در سال گذشته را به خود اختصاص داد.

درخواست‌ های کشورهای خاورمیانه به 3.9 میلیارد یورو افزایش یافته است که مجموع درخواست این کشورها در سال ۲۰۱۶ تنها 1.9 میلیارد یورو بوده است، این در حالی است که کاهش رشد اقتصادی منجر از کاهش قیمت نفت انجام برخی از پروژه ها را نیز به تأخیر انداخت.

فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه به درخواست بعضی از اعضای پارلمان در خصوص افزایش نظارت این نهاد به فروش سلاح گزارش خود را به پارلمان ارائه خواهد کرد.

کد خبر: 960010

وب گردی

وب گردی