افزایش ده برابری دانشجویان دکتری نسبت به سال 85

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: آمار ها نشان می دهد که نسبت به سال 85 تعداد دانشجویان دکتری حدودا ده برابر شده و به 100 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کشورصبح امروز در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. هدف این نشست برنامه های مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی بود که دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزی مرکزی و دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی در آن حضور داشتند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم دکتر محمدرضا آهنچیان در زمینه طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی گفت: بر اساس این طرح بنا است دانشگاه ها وارد عرصه ای از فعالیت ها شوند .هدف طرح برای ما بسیار مهم است.کار دانشگاه ها آینده گزینی دانشجو است که در آینده بتواند فضای کسب کار را درک کند و صلاحیت هایی که در زمینه علوم و فنون احراز کرده را در این فضا استفاده کند.
وی ادامه داد: گروه های برنامه ریزی سطح یک و دو موظف اند نیروها را بر اساس بازار کار و تربیت نیروی کار ماهر تربیت کنند.
او گفت: برنامه درسی باید صحیح اجرا شود. متناسب سازی برنامه ریزی های درسی با شایستگی های حرفه ای مورد انتظار از دانش آموختگان دانشگاهی نیز باید صورت گیرد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: از اهداف دیگر این طرح می توان به روزآمد سازی و ارتقای کارآمدی برنامه های آموزشی از طریق ترکیب های پیشرفته دانش بشری در تراز ملی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: چشم انداز طرح اصطلاح روند توسعه آموزش عالی از طریق بازگشت به ارتقای کیفیت آموزش در دوره کارشناسی است. آمار ها نشان می دهد که نسبت به سال 85 تعداد دانشجویان دکترا حدود ده برابر شده و به 100 هزار نفر رسیده است.

کد خبر: 960016

وب گردی

وب گردی