ابراز نگرانی سازمان ملل به حکم تخریب خانه های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

سازمان ملل از تصمیم اسرائیل برای تخریب روستای "خان الاحمر" در آنسوی دیوار حائل واقع در حومه "قدس شرقی " ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز،"لیز تروسل" سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست مطبوعاتی خود در دفتر این سازمان در "ژنو" اعلام کرد: از خبر تصمیم دولت اسرائیل در تخریب خانه های روستای "خان الاحمر" که مردم فقیر فلسطین در آن ساکن هستند، نگران هستیم.

وی اعلام کرد که در این روستا 181 تن زندگی می کنند که بیش از نیمی از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

وی ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای انصراف از تصمیم خود مبنی بر تخریب خانه ها و احترام گذاشتن به حق ساکنان این روستا برای زندگی در زمین های خود، اظهار داشت: "علاوه بر این، قوانین بین المللی و بشردوستانه، تخریب یا حذف اجباری مالکیت خصوصی افراد به دست یک قدرت اشغالگر را ممنوع کرده است".

شایان ذکر است دادگاه عالی اسرائیل حکم تخریب خانه های متعلق به فلسطینیان را در روز 24 مه صادر کرده بود.

روستای "خان الاحمر" یکی از 46 روستایی است که مردم بومی فلسطین در آنجا زندگی می کنند و تعداد زیادی شهرک یهودی نشین در اطراف روستاهای آنها ساخته شده است.

در روستایی که دادگاه عالی اسرائیل حکم به تخریب خانه های آن داده است، بیش از 180 فلسطینی در خانه های زاغه ای و خانه های پیش ساخته که با حمایت کشورهای اروپایی ساخته شده اند، زیر تهدیدات گوناگون اسرائیلی ها زندگی می کنند.

کد خبر: 960340

وب گردی

وب گردی