تکذیب خبر توافق کردها با لیست الفتح و النصر

حزب دموکرات کردستان عراق و رهبر ائتلاف دولت قانون وجود هرگونه توافق بین این حزب و ائتلاف های الفتح و دولت قانون بر سر تصدی منصب ریاست جمهوری عراق از سوی مسعود بارزانی را تکذیب کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شارپرس، روز جمعه گذشته هیات هایی از ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی و ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری به اقلیم کردستان سفر کرده و با مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات و اعضای دفتر سیاسی این حزب دیدار کردند.

پس از این دیدار رسانه های عراقی با انتشار تصویری از یک توافقنامه که صحت و سقم آن مشخص نیست، از حصول توافق میان این دو ائتلاف با حزب دموکرات بر سر تصدی منصب ریاست جمهوری عراق از سوی مسعود بارزانی خبر دادند.

پس از انتشار اخبار مذکور، فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات که در دیدار با الفتح و ائتلاف دولت قانون حضور داشت، طی انتشار بیانیه ای تمامی اخبار مربوط به این توافق را تکذیب کرده تصاویر منتشر شده را نیز جعلی خواند.

همچنین هشام رکابی مسئول دفتر نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون و معاون رئیس جمهور عراق نیز در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که هیچ گونه توافقی از این دست در دیدار با حزب دموکرات صورت نگرفته و طرفین فقط برای حصول تفاهم در مورد تشکیل بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی که بتواند دولت آینده عراق را تشکیل دهد، گفتگو کرده اند.

کد خبر: 961019

وب گردی

وب گردی