استخدام نیروی خارجی در ارتش آلمان

آلمان قصد دارد از شهروندان اتحادیه اروپا برای ارتش این کشور نیرو استخدام کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، براساس گزارش های منتشر شده در رسانه های آلمان دولت «آلمان» می خواهد بدلیل کمبود نیروی انسانی، در نیروهای مسلح این کشور از بین شهروندان اتحادیه اروپا نیرو استخدام کند.

آژانس خبری آلمان (DPA) به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، ارتش این کشور در حال گسترش است و نیاز به نیروی انسانی بیشتر دارد و در این زمینه تمام گزینه ها با دقت مورد بررسی قرار گرفته اند.

در این بیانیه آمده است، براساس سیاست جدید امنیتی که در سال 2016 تصویب شده است . در استراتژی جدید استخدام افراد واجد شرایط از اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفته است .

«کارل هینز برونر»، سخنگوی سیاست دفاعی حزب سوسیال دموکرات (SPD)، در بیانیه ای به رسانه های آلمانی گفته است که استراتژی جدید جذب نیروی انسانی در ارتش آلمان با وعده اعطا تابعیت این کشور، ارتش را به ارتشی مزدور تبدیل می کند.

« الیس ویدل» رهبر جناح راست پارلمان آلمان، گفت که کمبود نیروی انسانی ارتش بدلیل لغو خدمت اجباری سربازی دانست و خواستار برگشت آن قانون شد.

خدمت اجباری نظامی که از سال 1957 در آلمان به اجرا درآمده بود، در تاریخ 1 ژوئیه 2011 لغو شد. تصمیم بر این بود که تعداد کل کارکنان ارتش آلمان از 250 به 185 کاهش یابد.قانون خدمت اجباری از قانون اساسی این کشور حذف شده و مبنای آن بر خدمت داوطلبانه قرار گرفته است.

کد خبر: 962590

وب گردی

وب گردی