برداشت روزانه گاز از پارس جنوبی ۱۰۰میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش ۱۰۰میلیون مترمکعبی ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ​تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام با اشاره به این که ۲ ردیف شیرین‌سازی گاز پالایشگاه فاز ۱۳ با گاز فازهای ۶ تا ۸ در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲ ردیف شیرین‌سازی دیگر پالایشگاه این فاز تا پایان آبان‌ماه امسال با گاز ترش دریا به بهره‌برداری برسد.

او افزود: زمستان امسال در مجموع ظرفیت تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز از این فاز محقق خواهد شد.

آغاز فعالیت ردیف سوم شیرین‌سازی فاز ۲۲ تا ۲۴ در آبان‌ماه

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به فعالیت‌ها در توسعه فازهای ۲۲-۲۴ پارس جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک ردیف شیرین‌سازی گاز پالایشگاه این فاز در حال فعالیت است و ردیف دوم شیرین‌سازی گاز فازهای ۲۲-۲۴ هم به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مشکین‌فام با بیان این که بر اساس برنامه زمان‌بندی، ردیف سوم شیرین‌سازی این فاز تا آبان‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: تلاش می‌شود فعالیت آخرین ردیف فرآورش گاز ترش هم تا پایان امسال آغاز شود.

او به فعالیت‎ها در توسعه بخش دریایی فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی هم اشاره کرد و با بیان این‎که تا پایان امسال از هر فاز ۲ سکو به طور کامل عملیاتی می‌شود، تاکید کرد: هم‌اکنون تمرکز بخش فراساحلی روی عملیات حفاری، تکمیل و آماده‌سازی چاه‌های گازی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، با نصب و ورود سه سکوی جدید به بخش عملیات تولید تا آبان ماه امسال، به ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز در هر یک از فازهای پارس جنوبی و در مجموع به ظرفیت تولید روزانه ۸۴ میلیون مکعب گاز می‌رسیم.

آغاز فعالیت سومین سکوی فاز ۱۴ در زمستان ۹۷

مشکین‌فام با اشاره به تحقق ظرفیت تولید روزانه ۱۴,۱ میلیون مترمکعب گاز ترش از فاز ۱۴ پارس جنوبی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه امسال نیز ظرفیت تولید روزانه این فاز به ۲۸ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

او تصریح کرد: همچنین تلاش می‌شود سومین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان امسال وارد مدار تولید شود و ظرفیت تولید گاز از این بخش را به ۴۲ میلیون مترمکعب افزایش دهد، بنابراین در مجموع تا پایان امسال هدف برداشت روزانه حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز ترش از فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲-۲۴ پارس جنوبی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید ۲ روزه (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ مردادماه) غلامرضا منوچهری، معاون شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی از طرح‎های در حال توسعه پارس جنوبی، گزارش کاملی از جزئیات و مراحل پیشرفت مگاپروژه‌های در حال ساخت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963846

وب گردی

وب گردی