شورای مسلمانان خواستار مجازات جانسون شد

شورای مسلمانان انگلیس در پی اظهارات ستیزه جویانه وزیر خارجه سابق انگلیس علیه مسلمانان، در نامه ای به نخست وزیر این کشور، خواستار انجام تحقیقاتی شفاف در این خصوص گردید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شورای اسلامی انگلیس امروز دوشنبه از ترزا می نخست وزیر این کشور خواست تحقیقاتی را در خصوص اظهارات وزیر خارجه سابق انگلیس درباره زنان مسلمان استفاده کننده از نقاب انجام دهد.

این شورا در نامه ای خطاب به نخست وزیر انگلیس نوشت: نباید تحقیق انجام شده از سوی حزب محافظه کار منتهی به مخفی کردن حقایق شود. به هر شخصی نباید این اجازه داده شود تا بدون مجازات به حقوق اقلیت ها تجاوز نماید. امیدواریم در تحقیقات انجام شده مخفی کاری از سوی حزب حاکم انجام نشود.

در همین راستا مقداد فیرسی دبیر کل این شورا در مصاحبه با ITV News گفت: این تحقیقات باید در شفافیت کامل اجرا شود چرا که اظهارات جانسون باعث برانگیخته شدن احساسات جامعه شده است.

وی اظهارات این وزیر سابق انگلیس را مشکلی برای همه جامعه انگلیس توصیف کرد.

بوریس جانسون هفته گذشته در روزنامه دیلی تلگراف زنانی که در اجتماع از (برقع) نقاب استفاده می کنند را به صندوق های پستی و دزدان بانک ها تشبیه کرده بود.

در همین راستا وی درخواست حزب محافظه کار برای تحقیق در مورد اظهارات خود را نپذیرفت و از عذر خواهی در این باره نیز خودداری کرده است.

جانسون پس از ایراد این سخنان مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت و بی بی سی اظهارات وی را تعمدی دانست.

تعداد مسلمانان انگلیس به حدود 4.1 میلیون نفر می رسد که 6.3 درصد از کل جمعیت 66 میلیون نفری این کشور را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: 965056

وب گردی

وب گردی