کتابی درباره فناوری نانو منتشر شد

کتاب «فناوری نانو» با عنوان فرعی ( نانوحامل های لیپیدی و کاربردهای درمانی – تشخیصی) توسط سولماز غفاری و دیگران، گردآوری و ترجمه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد علوم دارویی به تازگی کتابی با عنوان «فناوری نانو» نانوحاملهای لیپیدی و کاربردهای درمانی – تشخیصی را منتشر کرده است.

با توجه به توسعه روزافزون فناوری نانو و کاربردهای بخصوص در علم داروسازی و ترجمه های متعددی که درباره فناوری نانو در داروسازی طی سالهای اخیر وارد بازار نشر شده است نویسندگان کتاب را نسبت به نگارش و گردآوری کتابی در این باره ترغیب کرد.

در کتاب «فناوری نانو» علاوه بر نگاه کلی به این مقوله، تمرکز بیشتری بر سامانه های دارورسانی لیپیدی داشته و در این اثر موارد دارورسانیهای مختلف، ژن درمانی و درمانهای آنتی بیوتیکی به کمک نانوفناوری، بیشتر مورد بحث قرار گرفته است.

این کتاب در 6 فصل تدوین شده است در فصل اول دارورسانی با سامانه های نانو و نانو حاملها توضیح داده می شود در فصل دوم نانوذرات لیپیدی جامد و حامل های لیپیدی با ساختار نانو تشریح شده در فصل سوم نانو ذرات لیپیدی جامد: یک راه مدرن فرمولاسیون سامانه های دارو رسانی، فصل چهارم نانوذره های لیپیدی جامد: سامانه های قابل تنظیم ژن دارو رسانی ضد سرطان ، فصل پنجم نانوذرات در دارورسانی آنتی بیوتیکها و مقاومتهای باکتریایی و دست آخر در فصل ششم به ملاحظات لازم در خصوص سمیت شناسی نانوذرات می پردازد.

این کتاب تالیف سولماز غفاری- استادیار واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر آرمیتا سادات حسینی- داروساز، دکتر مریم حسن - استادیار دانشکده داروسازی و دکتر ترانه گازری - متخصص فارماسیوتیکس، در 202 صفحه با شمارگان 2 هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد علوم دارویی منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966108

وب گردی

وب گردی