معترضان عراقی بندر ام القصر را مسدود کردند

گزارش های میدانی از عراق حاکی از آن است که معترضان عراقی اقدام به مسدود کردن ورودی اصلی بندر ام القصر نموده و به کامیون های حمل کالا اجازه ورود و خروج به این بندر را نمی دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کارمندان و مسئولان بندر ام القصر عراق اعلام کردند تظاهرات کنندگان ورودی بندر را چند ساعت پس از آتش زدن ساختمان استانداری مسدود کرده و خواستار بهبود خدمات ارائه شده از سوی دولت شدند.

یکی از مسئولان این بندر گفت: معترضان ورودی اصلی بندر را مسدود کردند و کامیون هایی که حمل کالا نمی توانند وارد بندر و یا از آن خارج شوند.

این بندر پذیرای کامیون هایی است که کالاهای وارده مانند شکر، حبوبات و انواع روغن را به نقاط مختلف عراق حمل می کنند.

در همین راستا تظاهرات گنندگان جاده اصلی رابط میان دو منطقه تنومه و العشار در استان بصره را مسدودکردند در حالی که صدها نفر از جوانان بصره نیز در مقابل فرمانداری شهرستان شط العرب نیز تجمع کرده اند.

مقامات محلی در شهرستان الزبیر نیز کارهای خود را تعطیل کرده و برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای اقدامات امنیتی افزایش یافته است.

رسانه های محلی اعلام کردند معترضان خشمگین همچنین جاده اصلی العماره به منطقه کرمه در شمال بصره را نیز مسدود کرده اند.

یک مسئول امنیتی افزود: برخی افراد ناشناس ساختمان شهرداری بصره که در کنار استانداری قرار داشته را نیز آتش زده اند.

مسئولان شهری بصره اعلام کردند توانسته اند آتش ایجاد شده در ساختمان استانداری و شهرداری را مهار کنند.

یکی از مسئولان شهری بصره در این باره گفت: تمام حریق های موجود در ساختمان استانداری از سمت راست ساختمان مهار شد و همچنین مهار آتش ساختمان شهرداری نیز موفقیت آمیز بود.

وی افزود: نیروهای ما برای رسیدن به محل حریق دچار مشکلات فراوانی بودند چرا که برخی افراد ناشناس به آنها حمله کرده و با کوکتل مولوتوف آنها را هدف قرار دادند.

استان بصره از چند ماه گذشته شاهد تظاهرات خشن مردمی بوده که خواستار بهبود خدمات دولت از جمله آب آشامیدنی و برق هستند که موجب ورود نیروهای امنیتی به میدان و درگیری با مردم شده و تا کنون منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضات گردیده است.

کد خبر: 968135

وب گردی

وب گردی