60 درصد از تولدهای فرانسه خارج از چارچوب ازدواج است

روزنامه لوفیگارو فرانسه اعلام کرد 60 درصد از تولدهای ثبت شده در این کشور خارج از چارچوب ازدواج بوده و این مساله هم اکنون به بحرانی اجتماعی برای فرانسه تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، « جرار فرانسوا دومون » از اساتید دانشگاه سوربن فرانسه در گزارشی در روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: فرانسه از اواخر دهه 70 قرن گذشته بر اثر افزایش بسیار زیاد تولدهای خارج از چارچوب ازدواج دچار یک تغییر اجتماعی بزرگ شده است به طوری که نسبت این گونه تولدها در سال 2016 به بیش از 60 درصد رسیده است.

با این نسبت فرانسه در این موضوع در صدر کشورهای اروپایی قرار دارد چرا که این نسبت در یونان از 9.4 فراتر نرفته و در 5 کشور اروپایی دیگر کمتر از 30 درصد است.

این پدیده فرانسه را در جهت نرخ باروری در صدر کشورهای اروپایی قرار داده که این با آمار ازدواج ثبت شده در این کشور هیچ تناسبی ندارد.

در گذشته به ویژه از ابتدای قرن بیستم تا سال 1978 نسبت تولدهای خارج از چارچوب ازدواج در فرانسه بیش از 10 درصد نبوده است مگر در جریان جنگ جهانی اول و دوم که از سوی بیشتر فرانسوی ها رد شده است.

اما جامعه فرانسه تولد نوزادان پیش از ازدواج را دیگر قبیح ندانسته و زنان جوانی که پیش از ازدواج بچه دار می شوند را ملامت نمی کنند بلکه قوانین جدید فرانسه میان افرادی که داخل و یا خارج از چارچوب ازدواج نوزادی متولد می کنند تفاوتی نمی گذارد.

65 درصد از نوزادان متولد شده خارج از چارچوب ازدواج در فرانسه از زنان فرانسوی الاصل بوده اما تنها کمتر از 10 درصد آنها از زنانی که دارای اصلیتی مغربی یا ترکیه ای هستند، متولد می شوند.

کد خبر: 970698

وب گردی

وب گردی