انقلاب اسلامی و نهضت عاشورا شباهت های فراوانی دارند

به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی ، بسیج اساتید وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نشست هم اندیشی تحت عنوان تبیین فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از لاهیجان، دکتر سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، یکی از بزرگترین سرمایه های دانشگاه را نیروی انسانی دانست که برگزاری دوره های فوق را در ارتقاء کارکنان و هیئت علمی موثر دانست.

بیژن محمدعلی پور، رزمنده و جانبازدفاع مقدس و رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان لاهیجان، نهضت عاشورا و 8 سال دفاع مقدس را بسیار شبیه به هم دانست که می بایست کرسی های آزاد اندیشی و پایان نامه های دانشجویان را به سمت آن هدایت نمود. وی بزرگترین شباهت این دو نهضت را جهان بینی مشترکشان ذکر نمود و افزود:« امام حسین (ع)، هدف خلقت انسان را عبادت پروردگار و پیروی از او می دانست و درگفتار وکردار حضرت امام خمینی (ره) نیز خداپرستی موج می زند و نهضت امام خمینی و دفاع مقدس وام دار قیام سیدالشهدا در واقعه کربلا می باشد.»

محمدعلی پور، تصویر جدید از شهادت و شیرین بودن مرگ در راه رضای خدا را، شباهت دیگر نهضت عاشورا و دفاع مقدس ذکر نمود.

وی احیای دین و بازگشت به اسلام ناب را وجهه اشتراک دیگر دو نهضت دانست و افزود: قیام امام حسین(ع) و حماسه هشت سال دفاع مقدس در دو بازه زمانی مختلف منجر به بیمه شدن اسلام شد.

وی ندای هل من الناصر ینصرنی هر دو نهضت را اشتراک دیگر ذکر کرد:«ندای کمک به دین خدا و قیام امام حسین(ع) تاکنون طنین انداز است و درلبنان، سوریه و عراق و سایر سرزمین ها از مسلمانان شنیده می شود».

وی با بیان اینکه رهبری هر دو نهضت از فرزندان و سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) هستند راشباهت دیگر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نهضت عاشورا ذکر نمود.

محمد علی پور رفتار فرماندهان و سر بازان دفاع مقدس و شباهت آن یاران امام حسین(ع) را نمونه دیگر از اشتراکات دو نهضت ذکر نمود و ادامه داد:« در تاریخ دفاع مقدس، فرماندهان و مجاهدان زیادی را مشاهده می کنید که دقیقاً مانند یاران امام حسین (ع) رفتار می کردند و بسیاری از شهدای دفاع مقدس لب تشنه شهید شده و بسیاری از یاران امام خمینی بدون سر به دیدار حضرت حق شتافتند».

وی قساوت و دنیاپرستی دشمنان امام حسین(ع) و دشمن بعثی را نقطه اشتراک بعدی هر دو نهضت ذکرنمود، ظلم و ستمی که رژیم سفاک بعثی در ایام دفاع مقدس درحق مردم مظلوم ایران علی الخصوص کودکان و زنان مظلوم روا داشت، دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

رییس ستاد نماز جمعه لاهیجان ادامه دار بودن قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی را شباهت بزرگ دیگر دو نهضت اسلامی ذکر نمود.

لازم به ذکر است پیش از مراسم فوق، به مناسبت فرا رسیدن ایام دفاع مقدس هیات رئیسه، اساتید و کارکنان با حضور سر مزار شهدای گمنام آرمیده در واحد لاهیجان و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا، جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس راگرامی داشتند.

کد خبر: 970942

وب گردی

وب گردی