رونمایی از برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مهر ماه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی از برنامه‌های علمی دانشگاه در مهر ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی ظهر امروز در حاشیه «همایش دفاع همچنان باقی است» که به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره تأسیس واحد این دانشگاه در سوریه توضیح داد: وظیفه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین‌المللی انتخاب کرده، وظیفه‌ای است که حضرت آقا در دیدار اخیر به آن تأکید کرده‌اند و جمهوری اسلامی وظیفه خودش می‌داند که پیشرفت علمی را در کل منطقه به مسلمانان منتقل کند. لذا ما باید توفیقی که جمهوری اسلامی ایران در عرصه پیشرفت علمی پیدا کرده به منطقه منتقل کنیم.

وی افزود: این انتقال دو حالت دارد؛ یا می‌توان از آنها درخواست کرد که در کشور ما حضور پیدا کنند یا اینکه ما در آن کشورها واحدهایی را به‌صورت فعال داشته باشیم. با رویکرد جدید به‌جای آنکه به دنبال واحدهایی در امارات و آکسفورد باشیم، دنبال واحدهایی در منطقه هستیم که برای گسترش به ما نیاز دارند که یکی از این مناطق، سوریه و لبنان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بیان کرد: پیش از این، یک واحد از این دانشگاه در لبنان وجود داشت که باید مراحل تکمیلی آن طی شود و در دیداری که دکتر ولایتی و رئیس‌جمهور سوریه با یکدیگر داشتند، تأسیس واحد دانشگاه آزاد در این کشور مطرح شد و در حال حاضر به‌طور جدی برای دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع مطرح شده که بتواند شعب خود را در منطقه گسترش دهد.

وی ادامه داد: در راستای کمک به مردم و بازسازی فرهنگی که پس از ویرانی‌های ایجاد شده در سوریه باید انجام شود، حضور ما در سوریه و لبنان در جهت کمک به این بازسازی ضروری است. البته بهترین بازسازی به‌دست مردم سوریه انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد:‌ به همین منظور آقای شیخ‌الاسلام مأموریت پیدا کرده تا با توانایی دیپلماتیکی که دارد هر چه سریع‌تر زمینه را فراهم کند و بنده نیز سفری به سوریه خواهم داشت تا فعالیت‌ها بهتر و سریع‌تر انجام شود.

طهرانچی درباره تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان گفت: یکی از مباحث جدی که برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده این است که بتوانیم از توان تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل کشور استفاده کنیم و در مهر ماه رونمایی از برنامه‌های علمی و نظام موضوعات برنامه‌های علمی که در حقیقت گستره‌ای را شامل می‌شود و انجام رساله‌های تحقیقاتی دکتری و پایان‌نامه‌های ارشد در ذیل آن انجام می‌شود؛ خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: نظام موضوعات حاوی پنج موضوع و چالش اساسی تعیین شده، در مهر ماه از آن رونمایی می‌شود. همچنین سراهای نوآوری، برنامه تکمیلی همین مبحث است و ۴۰ برنامه علمی نیز تدارک دیدیم که تعداد پنج برنامه توسط کمیته راهبری به اتمام رسیده است و برنامه سراهای نوآوری ظرفیت‌سازی مشارکت جوانان برای حل مسائل کشور است.

وی در پایان درباره تخفیف‌های شهریه توضیح داد: تخفیف ۵۰ درصد شهریه در مناطق محروم ابلاغ شده و برخلاف گذشته که باید درصد بیشتری از شهریه توسط دانشجویان پرداخت می‌شد، در حال حاضر دانشجویان می‌توانند با پرداخت ۱۰ درصد شهریه ثبت‌نام کنند و در طول ترم از امکانان تقسیط و امکانات صندوق رفاه و تسهیلات بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و رسالت استفاده کنند. از ترم اول این امکان برای دانشجویان وجود دارد تا بتوانند از وام استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970996

وب گردی

وب گردی