پیمان صلح اسلو و نتایج آن برای فلسطینی ها

مذاکرات آمریکا و یمن، نقض حقوق بشر در یمن توسط سعودی ها و هم پیمانانش و ممانعت از سفر هیات یمنی به ژنو عنوان موضوعاتی است که در برنامه این هفته «خورشید خواهد دمید» (The Sun Will Rise) با نگاهی به پیمان صلح اسلو که به امضای سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونستی رسید، تبعات و نتایج آن برای فلسطینی ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.شی ساده» (A Simple Question) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ این برنامه ضمن مروری بر تاریخچه این پیمان که برای اولین بار در 13 سپتامبر 1993 میان اسحاق رابین و یاسر عرفات در کاخ سفید منعقد شد، هدف اصلی آن یعنی پایان دادن به منازعه میان رژیم صهیونستی و فلسطین و عدم حصول فایده و نتیجه مثبت این پیمان برای مردم فلسطین را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

در این برنامه همچنین به نگرانی های گروه حماس از آغازین روزهایی که قرار بود این پیمان امضا شود، اشاره شده و پیش بینی آنها در زمینه بی نتیجه بودن این پیمان در دستیابی به صلح با رژیم صهیونیستی مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

این برنامه در ادامه، معرفی بیت المقدس از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به عنوان تایید پیش بینی سران گروه حماس از سرانجام پیمان صلح اسلو مورد بحث و گفت و گو قرار داده و مسایلی همچون عدم حمایت کشورهای عربی از فلسطین و اقداماتی که دونالد ترامپ با تصدی گری سمت ریاست جمهوری، علیه فلسطین انجام داده است را بررسی می کند.

«خورشید خواهد دمید» با اجرای روشن محمد صالح جمعه 6 مهر ساعت 18:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه شنبه ساعت 05:00 و 14:00 ، یکشنبه ساعت 00:05 بامداد و سه شنبه ساعت 12:00 بازپخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971386

وب گردی

وب گردی