فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران مایه نگرانی ما است

وزیر دفاع فرانسه بار دیگر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را «نگران‌کننده» توصیف کرد، اما در عین حال گفت پاریس معتقد است که ایران باید به توافق هسته‌ای پایبند بماند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه بار دیگر علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که در پاریس در نشست خبری مشترک با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «نفوذ منطقه‌ای ایران و فعالیت‌های ایران در منطقه مایه نگرانی ماست.»

او گفت هرچند پاریس با واشنگتن در مسئله موشکی و منطقه‌ای ایران اشتراک نظر دارد، اما معتقد است که توافق هسته‌ای باید حفظ شود و ایران هم باید به تعهداتش در این توافق پایبند بماند.

دولت فرانسه از ماه‌ها پیش با وجود تأکید بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای، بارها از تلاش برای گفت‌وگوی منطقه‌ای و موشکی با ایران صحبت کرده است. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پارسال گفت برجام را چارچوبی می‌داند که می‌تواند مبنایی برای گفت‌وگوهای بیشتر با ایران باشد.

پارلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به وضعیت سوریه پرداخت و گفت: «به همکاری با واشنگتن برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد. ما به رژیم [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی هشدار دادیم. مبارزه با تروریسم طولانی و دشوار است.»

آمریکا و متحدانش تاکنون دوبار با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی، به این کشور حمله کرده‌اند. دمشق این ادعاها را رد کرده و حملات شیمیایی ادعایی در سوریه را صحنه‌سازی گروه‌های تروریستی برای باز کردن پای غرب به سوریه، توصیف کرده است.

ادعای احتمال استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی در حالی صورت می‌گیرد که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ بعد از یک توافق میان آمریکا و روسیه و با نظارت سازمان منع سلاح های شیمیایی، تسلیحات شیمیایی را خود را به خارج از کشور منتقل کرده و از بین برد. مقام‌های سوری بارها اعلام کرده‌اند که این کشور هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972219

وب گردی

وب گردی