تعرفه آب باید بازدارنده مصرف باشد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باید تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف به گونه‌ای باشد که حالت بازدارندگی از مصرف را داشته باشد که البته پیشنهاد آن از طرف وزارت نیرو به دولت داده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا جانباز با ایسنا ضمن انتقاد از قیمت‌های فعلی آب اظهار کرد: وزارت نیرو در کارگروه سازگاری با کم‌آبی پیشنهاد افزایش قیمت آب را ارائه کرده که البته هدف از انجام این کار تنها بازدارندگی از مصرف بوده است.

او افزود: این مساله که افرادی بدون توجه به وضعیت آبی اقدام به مصرف زیاد می‌کنند منطقی نیست، چرا که کسی که در این شرایط آب زیادی مصرف می‌کند قطعا باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

جانباز با اشاره به اهمیت اصلاح تعرفه برای مشترکان پرمصرف گفت: قطعا این مساله می‌تواند در میزان مصرف آب مشترکان نیز تاثیرگذار باشد، لذا امیدواریم که این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور همچنین از افتتاح فاز اول آب شیرین کن بندرعباس خبر داد و افزود: این آب شیرین کن از هفته گذشته وارد مدار شده و هر زمان که مقامات ملی وقت‌شان اقتضا کند، این آب شیرین کن افتتاح خواهد شد.

به گفته او، آب شیرین کن بندرعباس ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و در فاز اول ظرفیت دارد که در مجموع ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای فازهای بعدی آن ظرفیت دارد.

روز چهارشنبه نیز عباس سروش - معاون وزیر نیرو، اعلام کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه آب برای مشترکان پر مصرف از سوی وزارت نیرو به هیات دولت داده شد و اخیرا نیز گویا این طرح به تصویب رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 972560

وب گردی

وب گردی