وخامت شدید اوضاع انسانی در اردوگاه آوارگان رکبان در سوریه

سازمان بین المللی یونیسف نسبت به وخامت شدید اوضاع انسانی موجود در اردوگاه آوارگان سوری رکبان در نزدیکی مرز این کشور با اردن خواستار تسهیل ارسال کمک های بهداشتی به آوارگان شد.

به گزراش گروه بین الملل ایسکانیوز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواستار صدور مجوز ارسال خدمات بهداشتی به ده ها هزار نفر از آوارگان سوریه که هم اکنون در مرزهای این کشور با اردن حضور دارند شد.

کابالاری مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان بین المللی دیروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر همه طرف های درگیر را به تسهیل ارائه خدمات اساسی از جمله خدمات بهداشتی به کودکان و خانواده ها آواره در این مناطق دعوت می کنیم.

وی افزود: در 48 ساعت گذشته 2 کودک شیرخوار دیگر که یکی از آنها تنها 5 روز داشته و دیگری 4 ماه داشته است در الرکبان در نزدیکی مرزهای شمال شرقی با اردن به دلیل عدم دسترسی به بیمارستان فوت شدند.

این مقام مسئول در یونیسف ادامه داد: این در حالی است که خدمات پزشکی سازمان ملل متحد در خاک اردن در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه وجود دارد که به ارائه خدمات بهداشتی برای مواقع اضطراری مشغول است.

کابالاری نسبت به وضعیت نا مناسب حدود 45 هزار نفر در آستانه زمستان و کاهش شدید دما در مناطق صحرایی هشدار داد که در میان آنان کودکان زیادی وجود دارد.

کد خبر: 973292

وب گردی

وب گردی