تثبیت۲۰۰هزار شغل درنیمه نخست سال/بنگاه‌های مشکل‌داربه۱۳۵۶واحدرسید

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار از بروز رسانی آمار بنگاه‌های مشکل دار در نیمه نخست امسال خبرداد و گفت: با حمایت از ۸۸۲ بنگاه اقتصادی، از ریزش ۲۰۰ هزار نیروی کار جلوگیری شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کریم یاوری، با اشاره به بروزرسانی آمار بنگاه‌های مشکل دار مربوط به دوره سه ماه دوم امسال منتهی به شهریور ۹۷ گفت: آمار سه ماه دوم امسال تقریبا تغییر چشمگیری نسبت به سه ماه نخست سال نداشته است.

اوادامه داد: تعداد بنگاه های مشکل دار از ۱۳۵۱ بنگاه در پایان خرداد ماه به ۱۳۵۶ واحد در پایان شهریور رسید که البته این میزان در پایان سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰واحد بود.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود ۱۴۴ هزار نیروی کار در ۱۳۵۶ بنگاه مشکل دار مشغول به کار هستند، افزود: در ۶ ماهه نخست سال با اقدامات صورت گرفته از سوی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای سراسر کشور و کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید، حدود ۸۸۲ کارگاه مورد حمایت قرار گرفتند که با حمایت از این بنگاه ها از ریزش ۲۰۰ هزار شاغل جلوگیری به عمل آمد.

یاوری با اشاره به زمینه فعالیت بنگاه‌های مشکل دار گفت: از نظر توزیع بنگاه‌های مشکل دار، کماکان صنایع غذایی و آشامیدنی بیشترین فراوانی را در کل کشور دارند.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: به دلیل افزایش مشکلات حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی، طی مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست برگزاری ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی ارائه شد و در حال حاضر این ستاد در جهت رسیدگی به وضعیت بنگاه های مشکل دار هر هفته تشکیل جلسه می دهد.

روند بررسی وضعیت بنگاه های مشکل دار، از کاهش تعداد این بنگاه‌ها حکایت دارد به این ترتیب که تعداد بنگاه های دارای مشکل تا پایان سال گذشته، ۱۴۱۳ بنگاه بود که در سه نخست امسال به ۱۳۵۱ بنگاه و در ۶ ماه منتهی به شهریور به ۱۳۵۶ بنگاه رسیده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 973393

وب گردی

وب گردی