چاپ کتاب توسط استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

کتاب تحقیق و پژوهش علمی در معماری توسط هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن روشن از اساتید دانشکده معماری دانشگاه آزاد واحد لاهیجان، حاصل تلاش و تحقیقات علمی خود را در قالب کتابی با عنوان «تحقیق و پژوهش علمی در معماری» روانه بازار کتاب نمود و برگ زرین دیگری بر افتخارات دانشگاه آزاد واحد لاهیجان افزود.

روشن تاثیر تکنولوژی و فناوری بر علوم مختلف علی الخصوص معماری را بسیار زیاد دانست و افزود: تحولات و رشد فرآیند علم و فن‌آوری در علوم مختلف از جمله معماری، نقش پژوهش را روز به ‌روز برجسته و پر رنگ‌تر کرده است. تا دهه‌های گذشته آموزش معماری فقط مبتنی بر تجربه و تمرین‌های طراحی بود، ولی در سالیان اخیر نیاز و اهمیت آموزش معماری همراه با پژوهش بیش ‌از پیش آشکارشده است.

وی جامعه هدف کتاب نگارش یافته را دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری رشته معماری و گرایش های مختلف آن دانست و ادامه داد: توسعه‌ی دوره‌های آموزشی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری معماری، تلاش برای ارتقاء آموزش طراحی و ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی و تحقیق در معماری، اهمیت به آموزش " تحقیق و پژوهش علمی" را دو چندان کرده است. تنوع زیرگروه‌های معماری و میان‌رشته‌ای بودن بیشتر آن‌ها با رشته‌های دیگر، تولید و رشد نرم‌افزارهای تخصصی و کاربرد آن‌ها در بخش‌های مختلف معماری و متنوع شدن کاربرد و مخاطبان معماری ازجمله دلایل و عوامل پرداختن و توجه بیشتر در بخش تحقیق و پژوهش در این رشته است.

مجموعه حاضر در برگیرنده مطالب در زمینه تحقیق و پژوهش علمی در رشته های معماری و فنی مهندسی می باشد که با توجه به گستردگی آن می تواند برای دانشجویان و اساتید این رشته ها مفید و حائز اهمیت باشد.

کد خبر: 973401

وب گردی

وب گردی