روایت جدید عربستان در تضاد با بیانیه اولیه

یکی از مقامات عالی رتبه دولت عربستان در گفت و گو با «رویترز» روایت جدیدی از نحوه قتل «جمال خاشقجی» ارائه می دهد که با بیانیه دادستان کل این کشور در تضاد قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت عربستان، تنها چند روز پس از اعتراف به کشتن جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، روایت جدیدی از این ماجرا ارائه می کند. روایتی که با نسخه اولیه متفاوت و حتی در مواردی متضاد است.

خبرگزاری رویترز در گفت و گو با یکی از مقامات عالی رتبه دولت عربستان پرده از این ماجرا بر می دارد و تضادهای نسخه اولیه اعتراف دادستان کل عربستان و گفته های این مقام را فاش می سازد.

بر اساس این روایت تازه، تیمی ۱۵ نفره از اتباع عربستان به دستور «احمد العسیری»، نایب رئیس اطلاعات عربستان راهی ترکیه شده‌اند تا جمال خاشقچی را به بازگشت به ریاض متقاعد کنند، اما آنها از اختیارات خود فراتر رفته و او را به ربایش تهدید کرده و سپس وی را به صورت اتفاقی خفه کرده‌اند.

این مقام ارشد سعودی همچنین مدعی شده که جسد آقای خاشقجی در فرش پیچیده شده و به یک همکار محلی تحویل داده شده است تا جسد را از بین ببرد.

در حالی که ریاض روز جمعه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در بیانیه‌ای اعتراف کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است، در روایت تازه موارد متناقضی با نسخه اولیه که در تلویزیون سعودی بیان شد وجود دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 974412

وب گردی

وب گردی