محیط زیست را فدای رشد اقتصادی نکنیم

مدیرکل دفتر تحقیقات شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: توجه به محیط زیست بسیار ضروریست و نباید محیط زیست را فدای رشد اقتصادی کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات شرکت مهندسی آبفای کشور با حضور در کارگاه پژوهشی و الزامات زیست محیطی که با همکاری این شرکت، آبفار استان تهران و دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد، با اشاره به موضوعات آب و فاضلاب و مسائل زیست محیطی گفت: مسائل مربوط به محیط زیست یکی از مسائل مهم جامعه است و باید به پرسش‌‎هایی که در جامعه مطرح است پاسخ دهیم و این تنها باید از طریق اهل فن صورت گیرد.
مدیرکل دفتر تحقیقات تأکید کرد: باید آلام و دردهایی که محیط زیست دارد بحث و بررسی کرده و روش های حل مسئله بیان شود.
وی تأکید کرد: ضروریست که نوع نگاهمان را به محیط زیست عوض کنیم و در هیچ کجای دنیا محیط زیست را فدای اشتغال نمی کنند
سیاحی با اشاره به این موضوع که رشد اقتصادی برای رفاه حال بشر صورت می گیرد و حال اینکه اهمیت ندادن به محیط زیست خود می‌تواند بسیار مشکل آفرین و آسیب زا برای بشر باشد گفت: این خود نشان دهنده اهمیت ارج نهادن به محیط زیست است.
مدیرکل دفتر تحقیقات شرکت مهندسی گفت: اشتغال و آب هر دو به محیط زیست مربوط می شوند و علاوه بر آن آب یک کالای امنیتی، سیاسی و اقتصادی است و باید به درستی مصرف و مدیریت شود.
وی با توجه به اختلاف قیمت تمام شده و قیمت فروش آب بیان داشت: هرچه بیشتر زمان می گذرد این اختلاف قیمت بیشتر شده و لازم است راهکار مناسب برای این موضوع ارائه نماییم.

انتهای پیام/

کد خبر: 974615

وب گردی

وب گردی