رایزنی جابری‌انصاری و بوگدانف در مسکو

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «حسین جابر‌ی‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به منظور رایزنی با مقامات روسیه درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه و یمن و همچنین شرکت در نشست سه جانبه با حضور نمایندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در مسکو به سر می‌برد، دوم آبان 1397 با «میخاییل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در محل وزارت امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه پس از این دیدار در بیانیه‌ای بر حل مسالمت‌‌آمیز و فوری بحران یمن تأکید کرد.

گفتنی است ، جابری‌انصاری در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات روسیه و همچنین شرکت در نشست سه جانبه مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن روند صلح سوریه) به مسکو سفر کرد.

وی علاوه بر شرکت در این نشست، رایزنی‌های دوجانبه‌ای نیز با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه داشت.

مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه همچنین با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار روند آستانه را مناسب‌ترین چارچوب موجود برای حل کامل بحران سوریه خواند و از برگزاری نشست جدیدی در سطح رؤسای جمهور سه کشور خبر داد.

در نشست سه جانبه توافق شد که دور بعدی مذاکرات سه کشور در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974779

وب گردی

وب گردی