ارتقاء بهره وری منوط به حل مساله اقتصاد آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه تا زمانیکه مساله اقتصاد آب را حل نکنیم بحث بهره‌وری نیز ارتقا نخواهد یافت گفت: 11 سال است که با خشکسالی مواجه هستیم و بارندگی‌ها از 250 میلیمتر به 200 میلی متر کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد حاج رسولی ها اظهار داشت: 11 سال است که با وقوع خشکسالی در کشور مواجه هستیم، در این مدت بارندگی‌ها در کشورمان به زیر نرمال رسیده و از 250 میلیمتر در دوره های گذشته به 200 میلی متر کاهش یافته است.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های نامنظم شورای عالی آب از ابتدای تشکیل تا سال 92، افزود: این امر سبب شد تا رهبر معظم انقلاب بر رفع این کاستی تاکید داشته باشند که در همین راستا از سال 92 تاکنون شاهد برگزاری نشست‌های متعددی در این زمینه بوده‌ایم.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تعداد طرح‌ها و عدم توجه به اولویت بندی طرح‌های آبی کشور را از چالش‌های اصلی این حوزه دانست و تصریح کرد: دیپلماسی آب، مدیریت آب های مرزی و کلنگ زنی تعداد بی شماری از طرح‌های انتقال آب از دیگر چالش‌های حوزه آب است که در این راستا مقرر شد تا بر اساس اهمیت، اولویت بندی و تکمیل شوند.
حاج رسولی‌ها به احداث 172 سد مخزنی در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد، 19 سد پیش از انقلاب و مابقی آن بعد از انقلاب به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی از این تعداد سد بهره برداری شده در کشور 54 مورد در هفت سال گذشته تکمیل و بهره برداری شده است.

تا زمانیکه مساله اقتصاد آب را حل نکنیم بحث بهره وری ارتقا نخواهد یافت

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: تا زمانیکه مساله اقتصاد آب را حل نکنیم بحث بهره وری ارتقا نخواهد یافت، این در حالی است که در بخش کشاورزی هم این وضعیت بدتر بوده و ساماندهی خاصی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.
حاج رسولی‌ها با اشاره به تاکیدهای استاندار ایلام مبنی بر تکمیل طرح‌های آبرسانی در این استان گفت: تکمیل این طرح‌ها برای تامین آب شرب شهرها و روستاها به یک صدایی در استان نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: تا سال 80 در استان ایلام دو سد مورد بهره‌برداری وجود داشت که در این مدت کوتاه دو سد دیگر نیز به سدهای استان اضافه شد و تا پایان سال جاری تلاش می‌شود دو سد دیگر نیز تکمیل و به پروژه‌های استان اضافه می‌شود.
وی همچنین به پروژه های حوزه سدسازی مرز در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در این حوزه چهار پروژه بزرگ در دست اجراست که تاکنون اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به طرح جامع شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با اجرایی کردن این اقدام روش‌های تامین آب با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974880

وب گردی

وب گردی